Sunday, February 27, 2022

Uppsats min favoritlärare

Uppsats min favoritlärare



Jag gillar henne av många anledningar. Det han lärde mig minns jag fortfarande mycket väl eftersom han har gjort mina matematikbegrepp väldigt tydliga. På det här sättet, uppsats min favoritlärare, vi blir väldigt tydliga med ett visst ämne, hon tar provet efter att ha undervisat två eller tre dagar senare. De berättar hur de var irriterande. Vi gillar alla att gå i hennes klass, och vi saknar sällan hennes klass. Hon insåg väl hur man handskas med små ungdomar i uppsats min favoritlärare klass.





Läsarinteraktioner



Vi är alla väl medvetna om värdet av en lärare i vårt liv. Varje lärare är viktig och lika älskad och respekterad av eleverna. Den läraren blir vår favoritlärare. Jag har också en favoritlärare, som då och då har imponerat på mig med sin akademiska förträfflighet och en sällsynt förmåga att behandla var och en av sina elever lika. Dessutom har han denna ovanliga förmåga att behandla alla elever lika. Medan han håller föreläsningar pratar han bokstavligen med alla och skonar inte ens de bakre bänkarna.


Det visar bara hans opartiska natur och hur seriöst han tar sitt yrke. Dessa My Favorite Teacher Essay är skrivna på enkel och lätt engelska så att de enkelt kan memoreras och presenteras vid behov. Min favoritlärare är Rajani mam. Hon är min klasslärare också och deltar dagligen på morgonen. Hon är en strikt lärare men väldigt rolig och omtänksam till sin natur. Hon är väldigt disciplinerad och punktlig, uppsats min favoritlärare. Hon gör alla arbeten och projekt relaterade till klassen för henne uppsats min favoritlärare rätt tid utan att bli sen.


Jag gillar henne väldigt mycket då hon försöker lära oss bra saker på väldigt enkla sätt. Vi njuter av hennes klass. Hon lär oss engelska ämnet, uppsats min favoritlärare. Hon får oss att skratta genom att berätta massor av skämt däremellan när hon undervisar. Uppsats min favoritlärare guidar oss också mycket väl under alla skol- eller mellanskoletävlingar av dans, sport, akademiskt etc. Hon lär oss att dela saker i klassen bland våra kollegor som lunch eller andra nödvändiga saker. Min favoritlärare är min klasslärare. Hon heter Nisha Gupta. Hon tar vår närvaro och lär oss hindi, matematik och konstämne.


Hon är välutbildad och har tagit högre studier från Banaras Hindu University. Hon följer mycket enkla och effektiva undervisningsstrategier för att lära oss alla ämnen. Jag saknar aldrig hennes klass och går dagligen. Jag gillar hur hon lär oss eftersom vi inte behöver studera det ämnet hemma igen. Vi blir väldigt tydliga med ämnet hon lär oss i klassrummet. Efter att ha rensat begreppet ämne ger hon oss några övningar i klassen och även hemarbete för hemmet. Nästa dag ställer hon frågor relaterade till gårdagens ämne och börjar sedan ett annat ämne. Trots ämnena lär hon oss god etik och etikett också för att göra oss starka till karaktären. Kanske; hon kommer dock inte att vara vår lärare i nästa klass; hennes undervisning kommer alltid att finnas med oss ​​och visa oss vägen till svåra situationer, uppsats min favoritlärare.


Hon är väldigt omtänksam och kärleksfull i naturen. Hon har varit guldmedaljör på universitetet hon fick sin högre utbildning. Hon skulle alltid vara min bästa lärare. Geeta Goswami är min favoritlärare i skolan. Jag studerar i klass 4:e standard och hon lär mig EVS Environmental Studies. Hon är en bra lärare. Hon bryr sig mycket om oss och undervisar på enkla sätt. Hon tar aldrig uppsats min favoritlärare mycket seriös och lär oss med underhållande aktiviteter. Hon kommer alltid i rätt tid i klassen och missar aldrig sin klass. Vi trivs väldigt bra med hennes klass eftersom hon gör oss glada också.


Hon älskar mig väldigt mycket eftersom jag är hennes mycket disciplinerade och idealiska elev. Jag följer henne alla order uppsats min favoritlärare gör mitt klassarbete och hemarbete på ett snyggt och rent sätt dagligen. Jag blir aldrig sen eller frånvarande i hennes klass. Hon motiverar oss att alltid följa rätt väg i livet även om vi måste möta mycket svåra situationer. Hon berättar att vi aldrig blir hopplösa i svåra situationer och letar efter några enkla sätt att ta oss ur dem. Hon säger också till oss att aldrig tänka negativt och alltid tänka positivt eftersom det alltid händer vad vi tänker och gör. Hon beskriver mycket bra om alla ämnen i EVS. Hon vill att vi ska prata engelska i hennes klass. Hon åker till sitt hem med oss ​​i skolbussen där vi njuter mycket av att sjunga sånger och recitera dikter i bussen.


Min favoritlärare var Mr, uppsats min favoritlärare. Sunil Dutt som lärde mig engelska och matematik i 2 år när jag gick i klass 3:e och 4:e standard. Han var från Varanasi men bodde i närheten av skolan. Han tog sina högre studier från Banaras Hindu University. Han var mycket artig och snäll till sin natur. Han visste väl om hur man hanterade små barn i klassen. Jag minns honom fortfarande för hans unika undervisningsstil. Det han lärde mig minns jag fortfarande mycket väl som han har gjort uppsats min favoritlärare mina matematikbegrepp mycket tydliga. För närvarande studerar jag i klass 5:e standard men saknar honom fortfarande väldigt mycket.


Jag träffar honom då och då när jag behöver lösa några svåra frågor i mitt matematikämne. Han ser väldigt smart ut med bra fysik, gnistrande ögon och blont hår. Jag gillar hans goda personlighet och artiga natur. Han log alltid när han kom in i klassrummet och frågade oss först om vårt välbefinnande. Han hjälpte oss också i idrotten när vår idrottslärare var frånvarande. Han har ett leende ansikte men mycket strikt i studien. Han straffade alltid till eleverna som var med ofullständiga hemarbeten. Han är känd för att göra mycket roligt under lektionstid men eleverna får bra betyg i hans ämnen. Han är en lärare med goda kunskaper i undervisningen, vänlig natur, bra humor, tålmodig och lättsam.


Jag är en av hans lydiga elever. Ibland gav han oss choklad på att göra bra i uppsats min favoritlärare prov och prov. Han gav oss aldrig massor av uppdrag hemma, uppsats min favoritlärare. Han är väldigt entusiastisk och motiverade oss alltid att göra vårt bästa i studien. Rashmi är min favoritlärare på 6:e standard i skolan. Hon lär oss hindi och datorämnen i klassen. Hon har en väldigt unik personlighet. Hon är ganska fet men lugn till sin natur. Jag önskar också lycka till på hennes födelsedag. Hon är van vid att recitera några skämt emellan medan hon går på lektionen för att göra roligt och uppmärksamma oss på studier, uppsats min favoritlärare.


Jag är inte så bra i hindi-ämnet men gör mycket bra i datorn. Hon hjälper mig mycket att förbättra mitt hindispråk. Efter att ha gått klassen ger hon alltid några frågor att lära sig och ställa till nästa dag. Hon tar oss till datorlabbet för att göra oss mer tydliga och säkra på datorn. Hon vill hålla tyst i sin klass uppsats min favoritlärare hon lär ut. Hon lämnar aldrig sina svaga elever oklara om vad hon har lärt ut. Hon gör alla väldigt tydliga om vilket ämne som helst och motiverar oss att ställa frågor i hennes klass. Hon börjar aldrig nästa ämne förrän vi alla förstår det sista mycket väl.


Hon är väldigt omtänksam och kärleksfull till sin natur då hon tar hand om alla elever i klassen. Ingen bråkar eller bråkar i hennes klass. Hon roterar sina elever varje vecka så att ingen förblir svag och olycklig. Alla mina vänner gillar hennes klass och går dagligen. Hon stöttar några svaga elever genom att ge dem över tid utanför klassen. Hon hjälper oss också att lösa problemen förutom studien. Hon uppmuntrar oss att delta i de sporter eller andra tävlingar som anordnas i skolan. Hon ser bra ut med sitt leende ansikte och stödjande natur. Ibland, när ämnena är över, delar hon med oss ​​om sin kampperiod i livet för att uppmuntra oss uppsats min favoritlärare studie.


Hon är väldigt vänlig och lättsam uppsats min favoritlärare. Vi är aldrig rädda för henne men respekterar henne mycket. Min favoritlärare är min naturvetenskapslärare. Hon heter Mrs.





sätt att börja en uppsats



Jag är inte så bra på hindi men gör mycket bra på datorer, hon hjälper mig mycket med att förbättra mitt hindispråk. Hon tar oss till datorlabbet för att göra oss tydligare och säkrare om datorer, när hon undervisar ber hon oss alla att vara tysta i hennes klass. Var också uppmärksam på sina svagare elever, hon gör det väldigt tydligt för alla om vilket ämne som helst och inspirerar oss att ställa frågor i hennes klass. Roterar också elevernas sittarrangemang varje vecka så att ingen lämnas svag och olycklig. Alla mina vänner gillar hennes klass och går dagligen. Hon stöttar några utsatta elever genom att ge tid efter lektionen. Hon hjälper oss också att lösa andra problem än studier. Hon inspirerar oss att delta i sporter eller andra tävlingar som hålls i skolan och hon ser bra ut med sitt leende ansikte och stödjande natur.


i skolan. Ibland, när ämnena är över, delar hon med sig av livets kampperiod, uppmuntrar oss att studera, hon är en mycket sällskaplig och lättsam lärare. Min favoritlärare är min naturvetenskapslärare Mrs. Sanjana Kaushik, hon bor nära skolans campus. Hon är den bästa läraren på skolan och är omtyckt av alla mina vänner eftersom hon lär oss väldigt bra, ingen verkar tråkig i hennes klass eftersom hon skämtar mellan undervisningen. Jag gillar hennes strategier att undervisa i klassrummet, hon ber oss gå till ämnet hemma om vad hon ska lära ut i klassen nästa dag.


Hon undervisar i det ämnet i klassen och ställer många frågor för att rensa våra tvivel och hon ställer också frågor om samma ämne nästa dag. På så sätt blir vi väldigt tydliga med ett visst ämne, hon tar provet efter att ha undervisat två eller tre dagar senare. Vi ställer frågor till henne i klassen eller går till hennes stuga utan någon rädsla. Hon säger till oss att fokusera på studierna och alltid be oss följa det som dina lärare säger i klassen om du verkligen vill ha framgång i livet. Hon stödjer sina svaga elever mycket och ber om duktiga elever att hjälpa sina svaga kollegor. Dessutom är hon en mycket uppmuntrande lärare som uppmuntrar oss inte bara i studier utan också i extraordinära aktiviteter. Hon pekar på en elev som klarar sig bra i skolan, oavsett om det är i akademiska eller sportaktiviteter, hon ger gratis undervisning till sina utsatta elever i sitt hem i en timme.


TEACHERS DAY ESSAY MIN SKOLA ESSÄ MIN HOBBY ESSÄ MIN BÄSTA VÄN ESSÄ. Varje elev gör mycket bra ifrån sig i det naturvetenskapliga ämnet i klassprov, hon är också vice rektor för skolan. Därför utför hon allt sitt ansvar mycket bra. Hon sköter renlighet och grönska i skolans lokaler. Hon ser aldrig seriös ut för att hon har ett leende ansikte, och gör oss glada i skolan som hennes barn. Min favoritlärare var Mr. Sunil Dutt som lärde mig engelska och matematik i 2 år när jag gick i klass 3:e och 4:e standard. Han var från Varanasi men bodde i närheten av skolan. Han tog sina högre studier från Banaras Hindu University.


Han var mycket artig och snäll till sin natur. Han visste väl om hur man hanterade små barn i klassen. Jag minns honom fortfarande för hans unika undervisningsstil. Det han lärde mig minns jag fortfarande mycket väl eftersom han har gjort mina matematikbegrepp väldigt tydliga. För närvarande studerar jag i klass 5:e standard men saknar honom fortfarande väldigt mycket. Jag träffar honom då och då när jag behöver lösa några svåra frågor i mitt matematikämne. Han ser väldigt smart ut med bra fysik, gnistrande ögon och blont hår. Jag gillar hans goda personlighet och artiga natur. Han log alltid när han kom in i klassrummet och frågade oss först om vårt välbefinnande.


Han hjälpte oss också i idrotten när vår idrottslärare var frånvarande. Han har ett leende ansikte men mycket strikt i studien. Han straffade alltid till eleverna som var med ofullständiga hemarbeten. Han är känd för att göra mycket roligt under lektionstid men eleverna får bra betyg i hans ämnen. Han är en lärare med goda kunskaper i undervisningen, vänlig natur, bra humor, tålmodig och lättsam. Jag är en av hans lydiga elever. Ibland gav han oss choklad på att klara sig bra i klassproven och proven. Han gav oss aldrig massor av uppdrag hemma. Han är väldigt entusiastisk och motiverade oss alltid att göra vårt bästa i studien. Rashmi är min favoritlärare på 6:e standard i skolan.


Hon lär oss hindi och datorämnen i klassen. Hon har en väldigt unik personlighet. Hon är ganska fet men lugn till sin natur. Jag önskar också lycka till på hennes födelsedag. Hon är van vid att recitera några skämt emellan medan hon går på lektionen för att göra roligt och uppmärksamma oss på studier. Jag är inte så bra i hindi-ämnet men gör mycket bra i datorn. Hon hjälper mig mycket att förbättra mitt hindispråk. Efter att ha gått klassen ger hon alltid några frågor att lära sig och ställa till nästa dag. Hon tar oss till datorlabbet för att göra oss mer tydliga och säkra på datorn. Hon vill vara tyst i sin klass när hon undervisar. Hon lämnar aldrig sina svaga elever oklara om vad hon har lärt ut. Hon gör alla väldigt tydliga om vilket ämne som helst och motiverar oss att ställa frågor i hennes klass.


Hon börjar aldrig nästa ämne förrän vi alla förstår det sista mycket väl. Hon är väldigt omtänksam och kärleksfull till sin natur då hon tar hand om alla elever i klassen. Ingen bråkar eller bråkar i hennes klass. Hon roterar sina elever varje vecka så att ingen förblir svag och olycklig. Alla mina vänner gillar hennes klass och går dagligen. Hon stöttar några svaga elever genom att ge dem över tid utanför klassen. Hon hjälper oss också att lösa problemen förutom studien. Hon uppmuntrar oss att delta i de sporter eller andra tävlingar som anordnas i skolan. Hon ser bra ut med sitt leende ansikte och stödjande natur. Ibland, när ämnena är över, delar hon med sig av sin kampperiod i livet för att uppmuntra oss att studera.


Hon är mycket vänlig och lättsam lärare. Vi är aldrig rädda för henne men respekterar henne mycket. Min favoritlärare är min naturvetenskapslärare. Hon heter Mrs. Ms Kirti var också min klasspedagog och tog del av de dagliga aktiviteterna med oss ​​också. Hon var en strikt instruktör ändå extremt underhållande och sinne i naturen. Samtidigt var hon extremt återhållsam och pålitlig. Hon gjorde sitt arbete perfekt med klassen vid en perfekt tidpunkt utan att bli sen. Jag gillade henne, särskilt när hon försökte enkla metoder för att visa oss nyttiga saker. Vi gjorde det bästa av hennes klass. Hon lärde oss engelska ämnet också. Hon fick oss till och med att fnissa genom att berätta massor av skämt mitt under när hon undervisade. Hon skötte oss likaså exceptionellt bra mitt i vilken skola som helst eller mellan skolrivalitet, sport, skola och så vidare.


Hon instruerade oss att dela saker i klassen bland våra kollegor, till exempel lunch eller andra nödvändiga saker. Hon var från Varanasi och avslutade själv sina inledande studier där. Hon tog sin högre utbildning från Banaras Hindu University. Hon var extremt vänlig och snäll till sin natur. Hon insåg väl hur man handskas med små ungdomar i klassen. Hennes unika stil att utbilda är kanske det jag mest minns henne för. Jag träffar henne till och med ibland när jag än måste förklara några intensiva frågor om mina dagliga frågor, hon ger mig råd så enkelt och bekvämt.


Hon ser extremt kunnig ut med skimrande ögon och ljust hår. Hon log allmänt när hon kom in i klassrummet och först fick lite information om vårt välstånd. Hon hjälpte oss dessutom i spelen när vår spelinstruktör saknades. Hon hade ett leende även under den strikta miljön under undersökningstiderna. Hon avvisade ständigt till eleverna som var med fragmenterade hemarbeten. Hon hyllades för att ha gjort massor av roligt under lektionstiden och se till att det var en positiv atmosfär runt om.


Hon var en instruktör med stora pedagogiska anlag, väldisponerad natur, stor komisk läggning, förståelse och trevlig. Jag är stolt över att vara en av hennes favoritelever, eftersom hon alltid sa bra saker om mig till andra lärare. Ibland gav hon oss choklad för att vi klarade oss bra i klassens prov och prov. Hon gav oss aldrig massor av uppdrag hemma. Hon var exceptionellt ivrig och sporrade oss hela tiden att göra vårt bästa i undersökningen. Idag förändras befolkningen i allmänhet och deras resonemang och avancemang är mer emot naturen. För närvarande för världen är en lärare bara en lärare.


Olika kontor och avdelningar brukar bara minnas dem på lärardagen under olika evenemang och kommer vanligtvis inte ihåg dem annars. Individer delar också få inlägg via webbaserade nätverksmedia med hänsyn till lärare och efter det är det bara att glömma dem. Individer förbiser ett större antal saker som de får ut av lärare. Detta är otroligt om individer också borde ägna sig åt lärares övningar. Den genuina presenten för lärare är när elever förvandlas till en anständig individ, effektiv i sitt yrke och sin verksamhet.


Ett fåtal lärare är otroliga och de är pålitliga i hjärtat av eleverna hela livet. Eleverna beundrar lärare för råd och vägledning. Studenter inspireras av skolastiska övningar och de är intresserade av att fortsätta sina livsövningar. Få GRATIS Leads för arbete hemma levererade varje vecka! Gå med mer än 50, prenumeranter får regelbundna uppdateringar! Plus, få ett GRATIS exemplar av Hur man tjänar pengar på att blogga! Meddelande från Sophia! Gilla detta inlägg? Du måste vara inloggad för att skriva en kommentar. Om oss Hem Om Projekt Rekommendationer Kontakta oss. Facebook Twitter. Uppsats om min lärare — Uppsats 1 ord Inledning: Lärare är de som spelar en mycket viktig roll i att forma vår framtid. Min lärare: Under hela våra liv kommer vi att ha många släktingar som kommer att ha en speciell plats i våra hjärtan.


Oförglömliga minnen: Jag har några omhuldade minnen med min lärare. Slutsats: Att ha en bra lärare som kan dela en sammansmält relation med eleverna är en välsignelse. Bli Medlem. Jag skulle älska att höra från dig och läsa dina kommentarer om den här artikeln. Låt mig veta vad du tycker om den här artikeln. Är det till hjälp för dig? Dina kommentarer och förslag kommer att fungera som en inspirations- och lärplattform för mig. Hälsningar, Sophia. Här är några rekommenderade artiklar som du kan läsa härnäst: Essay on Success Essay on My Best Friend Essay on Solar Energy Essay on Christmas. Essä om statyn av enhet.


Uppsats om sociala medier. Lämna ett svar Klicka här för att avbryta svar. Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den mest relevanta upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och upprepade besök. Sälj inte min personliga information. Cookie-inställningar Acceptera. Hantera samtycke. Stäng Sekretessöversikt Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse när du navigerar genom webbplatsen. Av dessa lagras de cookies som kategoriseras som nödvändiga i din webbläsare eftersom de är nödvändiga för att webbplatsens grundläggande funktioner ska fungera. Vi använder också tredjepartscookies som hjälper oss att analysera och förstå hur du använder denna webbplats. Dessa cookies kommer endast att lagras i din webbläsare med ditt samtycke.


Du har också möjlighet att välja bort dessa cookies. Men att välja bort vissa av dessa cookies kan påverka din surfupplevelse. Nödvändigt Nödvändigt. Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Dessa cookies säkerställer grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen, anonymt. Cookie Varaktighet Beskrivning cookielawinfo-checkbox-analytics 11 månader Denna cookie är inställd av GDPR Cookie Consent plugin. Cookien används för att lagra användarens samtycke för cookies i kategorin "Analytics". cookielawinfo-checkbox-functional 11 månader Cookien sätts av GDPR cookie-samtycke för att registrera användarens samtycke för cookies i kategorin "Funktionell".


cookielawinfo-checkbox-necessary 11 månader Denna cookie är satt av GDPR Cookie Consent plugin. Cookies används för att lagra användarens samtycke för cookies i kategorin "Nödvändigt".

No comments:

Post a Comment