Monday, February 28, 2022

Berättande uppsats för gymnasiet

Berättande uppsats för gymnasiet



Han skulle inte ha exempel för bordet, alla häckar. Här är några ämnen om musik som du kan skriva din berättande uppsats om: Vem i ditt liv introducerar dig för ny musik? Det hjälper dig att bli mer kreativ och gör din kropp och själ smidig. Nedan finns några andra gymnasieuppsats delar av en berättande uppsats:, gymnasieuppsats. Relationer Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Genom dina intressen och hobbies kan människor förstå dig som person och kan relatera till dina intressen som deras.





Vad som omfattas:



När jag växte upp hade jag svårt att komma till insikt om att jag en dag skulle behöva bidra till det mänskliga samhällets framsteg. Jag har alltid trott att jag kunde fortsätta leva ett liv där jag var beroende av alla grundläggande behov från mina föräldrar och inte behövde oroa mig för problemen de hanterade. Men första dagen på gymnasiet förändrade allt detta för mig. I samma ögonblick som jag gick in på gymnasiet den första dagen på mitt första år var atmosfären som omgav mig mycket annorlunda än den jag tidigare hade upplevt. Som vanligt visade några elever noll ansträngning och hade inga ambitioner akademiskt men det fanns också elever som strävade efter att göra något av sig själva och gymnasieuppsats förbereda sig för nästa steg i livet.


Så jag ska börja från början? Jag var ett lyckligt barn när jag var yngre men i 4:e klass gick jag över till en annan skola och började bli mobbad. Jag har alltid tyckt att skolan var dum. Det var tills jag fick reda på att jag ville göra något med mitt liv, gymnasieuppsats. Jag lär mig att skolan är viktig i allas framtid. Jag hade tappat lite självförtroende när jag pratade med pojkar, även om jag fortfarande hade god vänskap med ett par av dem jag redan hade känt. Mitt andra år var det mest utmanande läsåret jag upplevt. Med det sagt hade stress byggts upp tillsammans med ett exceptionellt begränsat socialt liv.


Jag var beroende av mina vänner och lärare för hjälp, samtidigt som jag hela tiden valde mina vänner och sociala liv framför mina betyg. Jag har aldrig riktigt nått min fulla potential. Nu när det är för sent har jag äntligen insett hur mycket mina handlingar kommer att påverka min framtid gymnasieuppsats olika aspekter.., gymnasieuppsats. Uppväxt I gymnasieuppsats inga problem med skolan. Jag gillade inte nödvändigtvis skolan, men när det gällde att få bra betyg och vara överst i min klass. Det har jag alltid lyckats med eller åtminstone fram tills jag började gymnasiet. Det var många distraktioner och problem som ledde till att jag presterade riktigt dåligt på gymnasiet.


Jag tog så klart examen, men inte på den nivå som jag och mina föräldrar skulle ha velat ha mig på. När jag var 24 år gammal bestämde jag mig för att jag skulle ta min gymnasieexamen. Jag minns min första klassdag, jag kände mig geriatrisk jämfört med mina klasskamrater, men jag lät inte detta avskräcka mig från mitt mål. Att vara i klassen ibland kändes som en aldrig sinande kamp, ​​det kändes som att jag hade ett berg av läxor att bestiga och det gör det fortfarande även nu. Det här skulle aldrig bli en lätt bedrift för mig, det förstod jag från början. När jag började gymnasiet trodde jag verkligen att det skulle bli en nystart. Junior High hade bara varit den ena helvetesnivån efter den andra, gymnasieuppsats. jag gymnasieuppsats lärde sig att de skulle ta parti för den som var starkare, så inte jag.


Jag hade många vänner i skolan och jag visste att jag var smart. Jag skulle behöva växa upp och vara där ute i den verkliga världen. Även med de... Om mindre än 14 timmar skulle jag ta examen från Middle School, jag var glad men också väldigt orolig. Fast mellanstadiet var besvärligt, gymnasieuppsats, Jag hade skapat så många minnen med många av de människor jag hade träffat på vägen. Mitt drömgymnasium var själva gymnasiet där min syster... Hem Flashcards Skapa Flashcards Uppsatser Uppsatsämnen Skrivverktyg. Uppsatser Uppsatser FlashCards. Bläddra i uppsatser. Logga in. Flashcard Dashboard Essay Dashboard Essay Inställningar Logga ut. Hemsida High School Berättelse. High School Berättande Ord 4 Sidor Öppna dokument.


Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Visa mer. Relaterade dokument Min första dag på gymnasiet När jag växte upp hade jag svårt att inse att jag en dag skulle behöva bidra till det mänskliga samhällets framsteg. Läs mer. Ord: - Sidor: 5, gymnasieuppsats. Ord: - Sidor: 3. Personlig berättelse: Mitt år på gymnasiet Jag har alltid tyckt att skolan var dum. Ord: - Sidor: 2. Ändra årstider Analys Jag hade tappat lite självförtroende när jag pratade med pojkar, även om jag fortfarande hade god vänskap med ett par av de jag redan hade känt. Ord: - Sidor: Freshman Year Of High School Essay Jag var beroende av mina vänner och lärare för hjälp, medan jag hela tiden valde mina vänner och sociala liv framför mina betyg. Ord: - Sidor: 7. Vikten av att växa upp i gymnasiet När jag växte upp hade jag inga problem med skolan.


Reflekterande uppsats: Vikten av att vara i gymnasiet När jag var 24 år gammal bestämde jag mig för att jag skulle ta mitt gymnasieexamen. Ord: - Sidor: 8, gymnasieuppsats. Personlig berättelse: Ett nytt liv i gymnasiet När jag började gymnasiet trodde jag verkligen det gymnasieuppsats skulle vara en nystart. Ord: - Sidor: 6. College Admissions Essay: How Homework Changed My Life Jag hade en gymnasieuppsats av vänner i skolan och jag visste att jag var smart. Relaterade ämnen. High school High School Musical. Redo att komma igång? Skapa Flashcards. Upptäck Skapa Flashcards mobilappar. Företag Om FAQ Support Juridisk tillgänglighet. Följ Facebook Twitter. Sekretesspolicy CA Sekretesspolicy Webbplatskarta Annonsera Cookie-inställningar.





glasuppsatsanalysen



Det finns många ämnen som du kan använda när du skriver om din personlighet och du kan utöka dem grundligt med dina egna erfarenheter, minnen, genom andra perspektiv och hur du definierar din personlighet. Några av dem inkluderar:. Musik är en mycket viktig del av mänskligt liv. Det sprider glädje, det lugnar din själ, det kan få dig att känna dig avslappnad, motiverad, fridfull, känslomässig. Musik är terapi för många som använder den för att känna lugn och glädje. Du måste ha vänt dig till din favoritlåt eller -genre när du behöver en hjälpande hand för dina problem eller påverkat dina vänner att lyssna på en låt som du relaterar till på en annan nivå. Här är några ämnen om musik som du kan skriva din berättande uppsats om:.


Sport och spel är båda viktiga för elevernas mentala hälsa. Det ökar din immunitet, ökar blodflödet i kroppen och gör dig anpassningsbar till ansträngning. Sport spelas vanligtvis utomhus, medan spel kan spelas inomhus. Genom sport och spel laddas ditt sinne och börjar tänka strategier för att lyckas. Det hjälper dig att bli mer kreativ och gör din kropp och själ smidig. Det hjälper dig att hålla din kropp i form och ökar uthålligheten. På samma sätt kan du genom sport och spel lära dig laganda, ledarskapsförmåga, ambitioner och konkurrenskraft. Du utvecklar även analytiskt och strategiskt tänkande, du lär dig att arbeta mot dina mål och bygga karaktär. För att avsluta, personliga berättande uppsatser är i en liga för sig.


De är enkla, engagerande, relaterbara och har alltid en moral eller lärdom bakom varje berättelse eller varje upplevelse. Dessa personliga berättande idéer för gymnasieelever och högskolestudenter kommer att sätta igång deras fantasi att skriva en uppsats av högsta kvalitet som deras professorer kommer att älska och minnas genom deras sätt att omvandla upplevelser till tankeväckande innehåll. Om du har fastnat, kontakta Writers Per Hour. Våra expertuppsatsförfattare hjälper dig att skriva en fängslande personlig berättande uppsats som inte bara tar fram personliga erfarenheter utan också ger dig de betyg du önskar.


Här är några ämnesidéer du kan använda för att skriva om: en upplevelse som lärde dig livsläxor; en skrämmande upplevelse; en livsförändrande upplevelse; upplevelser av framgångssaga; en erfarenhet som lärde dig att överleva på egen hand; en obehaglig upplevelse; en nästan dödsupplevelse. Barndom För det mesta finns det väldigt få chanser att komma ihåg alla eller de flesta av dina barndomsminnen. Här är några ämnesidéer som du kan använda för att skriva om: din favorittecknade serie eller animationsprogram; ett minnesvärt sommarlov; vad ville du bli när du växte upp och varför; en minnesvärd födelsedagsfest och vad som gjorde den minnesvärd; en barndoms bästa vän. Skolliv Dina skolår är dina bildande och utvecklingsår.


Här är några ämnesidéer du kan använda för att skriva om: Vilket var ditt favoritämne eller minst favoritämne och varför? En lärare du avgudade? Hur var din första dag i skolan? Beskriv den tid du gick på en skolresa. Vad var det roligaste som hände i din klass? Vilket var ditt värsta skolminne? Har någon av dina lärare eller kamrater påverkat dig till att bli den du är idag?? Relationer När du blir äldre blir din relation med dina föräldrar och syskon starkare, du får fler vänner - nya vänner som blir oskiljaktiga och hamnar i djupa relationer, tillfälliga affärer och starka band. Intressen och hobbies Alla har en hobby eller är intresserade av specifika saker, som musik, surfing, dans, konst. Här är några ämnesidéer du kan använda för att skriva om: Om du var en TV-karaktär, vem skulle du vara?


Prata om din favorithobby och varför du tycker om den. Min favoritmusiker eller -band. Vilken film påverkade dig mycket? Hur vet du om dina intressen gjorde dig till den du är? Ett sportevenemang som du har deltagit i eller deltagit i. Här är några ämnesidéer du kan använda för att skriva om: första dagen du flyttade in i ditt studentrum; det tuffaste provet du gav; mest pinsamma ögonblick i klassen; en föreläsning eller ett seminarium som gjorde ett bestående intryck på dig; vilka utmaningar jag ställdes inför när jag skrev ett forskningsarbete eller ett examensarbete på gymnasiet? Fantasifullt Tänk om..


Detta är en av de mer populära ämnesidéerna eftersom du kan hitta på vad som helst. Här är några ämnesidéer du kan använda för att skriva om: Föreställ dig om du vann på lotteriet. Hur ska du spendera det? Tänk om du upplever något paranormalt. Vad skulle du göra? Tänk om du vore en superhjälte. Tänk om du hade en tidsmaskin. Vart skulle du resa? Föreställ dig om din favoritkaraktär en dag skulle komma hem till dig. Vad skulle hända? Här är några bra ämnen för den personliga berättande uppsatsen för gymnasieelever. Välj den som du gillar mest och få ditt raka A i klassen! Berättande essäämnen från den listan kommer att vara både bra för gymnasieelever och de som redan går på högskolor eller universitet.


Även om du inte är student kan du använda dessa berättande ämnen för att öva på dina skrivfärdigheter och lägga upp dina minnen och känslor på ett papper. Dessa var de mest populära ämnena som är bra för en personlig berättande uppsats. Börja skriva så snart som möjligt. Om dessa ämnen inte är vad du letade efter, försök leta efter några fler uppsatsämnen på nätet – och du kommer att hitta den som är perfekt för dig. De bästa personliga berättande idéerna för gymnasieelever Att skriva en berättande uppsats är som att berätta en liten historia från ditt liv. Vad är en personlig berättande essä och hur man skriver den? Essäer av denna typ kräver en levande handling fylld med uppriktiga känslor och minnen. Här är några tips om hur du skriver en personlig berättande uppsats: Det viktigaste steget är att hitta ett ämne för berättande uppsats som kommer att vara intressant för både dig och din potentiella läsare.


Gör en kort research för att se vad som passar dig – det måste vara något personligt och viktigt för dig. Använd ett beskrivande språk i din uppsats. Läs exempel på en författare du gillar om du inte är säker på hur du gör det. Gör en stark poäng. Syftet med din berättande uppsats är inte bara att dela dina tankar utan att lära andra något nytt. Försök att göra lektionen av din berättelse både rolig och användbar. Se till att arbeta med handlingen i din berättande uppsats. Använd en disposition. Jag satt i mitt till synes förgyllda skåp med utsikt över Manhattan och nöp min högra arm för att försäkra mig om att det var sant.


Jag fick en praktikplats på Condé Nast Traveler. Res världen runt och skriv om dess mest färgstarka fickor. När min telefon ringde och det var mamma som sa att pappa hade en hjärtattack. Det kändes som om de heltäckande golven hade tappats under mig. Först måste du stå på egna ben. Det måste vi göra. De kan inte heller gå in på Condé Nast-kontoret och göra en anställningsintervju åt oss. Att vara tacksam för att ha någon att vända sig till för kärlek och stöd är inte detsamma som att behöva någon att vända sig till för kärlek och stöd. Slutligen, minnen är kanske det enda föremål som inte kan tas ifrån oss. Kommer jag sakna min far? Varje dag. Vad kan jag göra i dessa tider? Jag kan öppna upp vår resväska med minnen, välja ut min favorit och drömma om det, prata om det eller skriva om det.


Så fort jag läste mejlet från min redaktör tog jag upp telefonen för att ringa pappa. Till slut går livet vidare. Pappa kommer att vara med mig varje steg på vägen. Nästa korta berättande uppsats tar ett annat tillvägagångssätt. Istället för att bo i ett bekvämt kärleksfullt hem, var författaren tvungen att hantera osäkerheten i fostersystemet. Hon tog mig i handen och gick in i lobbyn som ett femårigt barn. Det här var det tredje hem som Nancy placerade mig i - på åtta månader. Jag antar att hon tyckte lite synd om mig. De starka lysrören hotade att bränna min hud när jag gick mot en studsande dam med lockigt hår och en sött leende man. De kallade sig Allie och Alex. Gulligt, tänkte jag. Efter att de hade utbytt de vanliga pappersarbetena bar det av i deras Chevy Suburban för att komma in i ett annat nytt hem.


Den här gången fanns det inga andra fosterbarn och inga andra biologiska barn. Vad som helst kan hända. Under de kommande veckorna föll Allie, Alex och jag in i en ganska trevlig rutin. De sjöng mycket, dansade till och med när de lagade mat.

No comments:

Post a Comment