Thursday, March 3, 2022

Familjelivsuppsats

Familjelivsuppsats



Så vårt utseende betyder mycket för oss och hur vi klär oss. Inledning Detta tal är avsett att ge publiken total sinnesro, familjelivsuppsats, psykologiska och känslomässiga genombrott i deras dagliga liv. Det är genom familjen vi lär oss grunderna familjelivsuppsats sociala interaktioner och umgås oss själva, dvs. Min pappa säger att världen är som en flod, vi skulle så småningom flyta in i varandra senare och du vet inte framtiden, familjelivsuppsats, den person du hjälpte idag kanske så småningom kan vara till hjälp för dig imorgon. Vi är en art som är lika beroende av våra känslor som vårt intellekt. Min familj är en välsignelse för mig och jag värderar alla i min familj med lika respekt och kärlek.





Familjeuppsatsämnen och skrivuppmaningar



Vi är alla väl medvetna om vilken roll våra familjer spelar i våra individuella liv. Det finns ingen skillnad i åsikter om familjelivsuppsats påpeka att våra familjer spelar en mycket viktig roll i våra liv. En familj ger oss välbehövligt känslomässigt, socialt, ekonomiskt och annat stöd. Utan ett familjeliv skulle livet vara ofattbart svårt och vardagliga sysslor hade varit omöjliga att genomföra. Känslan av att någon älskar dig och väntar på att du ska komma tillbaka säkert och i tid, kan bättre upplevas än vad som anges. Att vara helt ensam i den här stora världen är det värsta som kan hända någon; tvärtom, att ha en familj är det bästa.


Uppsatserna har skrivits på enkel men effektiv engelska så att du enkelt kan komma ihåg dem och presentera dem när det behövs. Efter att ha gått igenom dessa viktiga familjeuppsatser kommer du att veta vad vikten är familjelivsuppsats en familj är, vad gör en familj så viktig osv. Uppsatserna familjelivsuppsats vara extremt hjälpsam när du blir ombedd att prata om din familj eller skriva en uppsats om den. Om man ser till den strikta definitionen av familj, familjelivsuppsats, det är människorna du delar genetiskt material med, de som är släkt med dig från födseln.


Det här börjar med din närmaste familj - din mamma, din pappa familjelivsuppsats dina föräldrar och dina syskon. Sedan är det din utökade familj - farföräldrar, farbröder och mostrar och kusiner. Äktenskap är till exempel ett av de vanligaste sätten att gå med i en familj. Adoption är en annan. Det enda faktum som inte kan förnekas är att familjen är viktig. Oavsett vilken form familjen kan ta för dig, familjelivsuppsats, en sak är säker - familjen formar oss. Vår familj är vår första introduktion till världen. Det är också vår första interaktion med den. Vi lär oss de mest grundläggande och de viktigaste sociala färdigheterna av familjelivsuppsats familj.


Dessutom uppfyller vi också våra känslomässiga behov genom dem. Människor är sociala djur, något som gör att det inte är möjligt för oss att leva helt ensamma liv. Det moderna livet är tufft och stressigt. Att hantera det blir mycket lättare om du har familjelivsuppsats stödsystem bakom dig. Det stödsystemet är din familj. Älska dem eller hata dem, familjer är en mycket viktig del av våra liv. De spelar en avgörande roll för att lära oss hur vi ska hantera världen. Medan den strikta definitionen av familj anger familj som de människor som är biologiskt släkt med dig, är termen i verkligheten mycket större än så.


Familjer kan komma i många format - från den traditionella kärnfamiljen till de där barn föds upp av släktingar till samkönade partners med sina barn. Många människor vänder sig till sina vänner för kärlek och stöd och betraktar dem därför som deras riktiga familjer. Oavsett vad var och en familjelivsuppsats vi definierar som familj, en sak är ganska säker - vi behöver vår familj. En av de främsta anledningarna till att familjen är viktig för mig familjelivsuppsats att vi ger stöd och trygghet för varandra. En annan anledning till att familjen är väldigt viktig för mig är att det är de som älskar och förstår mig. Alla har känslomässiga behov.


Vi är en art som är lika beroende av våra känslor som vårt intellekt. För vårt välbefinnande, både mentalt och fysiskt, behöver vi känslomässig kontakt. Min familj ger mig det i spader. De förstår varför jag gör de saker jag gör och älskar mig ändå. Min familj ger mig villkorslös kärlek. Min familj ger mig också en känsla av att jag hör hemma någonstans, familjelivsuppsats. De ger mig mina rötter. Att veta var jag hör hemma ger mig det familjelivsuppsats Jag måste ta itu med allt som världen kastar på mig. Att ha en familj är en så grundläggande nödvändighet att vi ofta tar det för givet när vi har det. Våra familjer stannar hos oss från vårt första andetag till vårt sista. De ger oss den grund som vi bygger oss själva på.


För mig är min familj en förlängning av mig själv. Familjen är vår grund. Det är genom familjen vi lär oss våra första interaktioner med världen. Den lär oss hur man älskar och blir älskade, hur man erbjuder och tar emot stöd och hur man respekterar andra samtidigt som man förtjänar deras respekt. Det ger ramarna för vår syn på världen. Den socialt acceptabla versionen av familj är de människor som är biologiskt släkt med dig. Men när du tittar på vad en familj faktiskt betyder, inser du att familj kan vara vem som helst, människorna du föddes till eller människorna du väljer att vara med, familjelivsuppsats.


Älska dem eller hata dem, du kan inte förneka det faktum att din familj är avgörande i ditt liv och det finns en hel del anledningar till det. En familj ger oss en känsla av trygghet. Det fungerar som det bålverk mot världen som vi behöver. Rent praktiskt, familjelivsuppsats, vi kan inte ta hand om oss själva när vi kommer till världen. Det är vår familj som tar hand om våra grundläggande behov och skyddar oss. När vi blir äldre utökas det skyddet för att ge oss en plats där vi också kan hitta emotionell trygghet. Vår första sociala interaktion är med vår familj.


Därför har en familj stort inflytande över hur vi interagerar med varandra och samhället i stort. Familjelivsuppsats någon form av produktiv interaktion måste vi följa vissa regler och normer. Vår familj förmedlar kunskapen om dessa normer till oss och dessa normer kallas värderingar. De bestämmer inte bara interaktionerna utan tänkandet som ligger bakom dessa interaktioner. Föreställ dig att du inte har någon att prata med om det. Du bestämmer dig för att åka på semester. Tänk dig att behöva göra det helt ensam. Du förlorade ditt jobb eller fick ditt hjärta krossat. Föreställ dig att du inte har någon som kan lyssna på dina sorger. En familj gör allt detta för oss och så mycket mer. Det gör oss glada och nöjda. Utan en familj hamnar vi ensamma i lugnet, stormarna och livets hackiga vatten. Om vi ​​inte har en familj att förankra oss misslyckas vi ofta med denna navigering och drunknar under kraften av allt livet kastar mot oss.


Familjen ger oss den styrka vi behöver för att ta oss igenom de dåliga tiderna och firar de goda tiderna med oss. Om familjelivsuppsats tittar på den gamla definitionen av en familj, vad en familj var för hundra år sedan, det är ganska tydligt. En familj var en enhet som bestod av en pappa som skötte det ekonomiskt, en mamma som skötte eldstad och hem och familjelivsuppsats eller fler barn. Beroende på vilken del av världen du befann dig i, kan detta även utökas till att omfatta utökade familjemedlemmar som farföräldrar och farbröder och mostrar och deras familjer. Detta system kallades en gemensam familj. Vi har kommit långt sedan dess. Familjelivsuppsats feminismens uppkomst, familjelivsuppsats, kärnfamiljer och många andra samhällsförändringar den traditionella versionen av en familj är inte längre helt sann.


Detta har fått många att tro att begreppet familj håller på att dö ut. dock, familjelivsuppsats, inget kunde vara längre från sanningen. Det är inte så att familjen håller på att dö ut; istället faktum familjelivsuppsats att vår uppfattning om vad som är en familj har förändrats. En familj kan bestå av ensamstående föräldrar, samkönade partners och även vänner. Med andra ord, i takt med att samhället har förändrats, så har också idén om vad en familj är. Förekomsten av skilsmässa har fått många att tro att familjekonstruktionen inte längre är giltig och håller på att falla sönder. Detta, familjelivsuppsats, dock är det bara inte sant.


Faktum är att begreppet vad en familj är har utvecklats för att hänga med i förändringarna i det moderna samhället, familjelivsuppsats. Detta betyder då att familjen fortfarande är i samhällets grund. Det enda som har förändrats är vilken typ av familj som håller upp samhället. De grundläggande behoven hos sådana medlemmar kan bara tillgodoses när de har värde för ett samhälle och det värdet kommer genom familjen. En familj är avgörande för vårt behov av kärlek och tillhörighet. Vi behöver känna kärlek och vi behöver någonstans att tillhöra. En familj ger den grunden. En familj är den första sociala miljö som vi interagerar med. Det är genom familjen som vi lär oss grunderna i sociala interaktioner och umgås oss själva, dvs.


lära sig att interagera produktivt med samhället. Det är genom familjen vi lär oss hur man överlever och frodas. Tiderna har förändrats. Våra attityder till äktenskap, familjelivsuppsats, relationer och vad som utgör en familj har också förändrats. Relationer som en gång var tabu anses nu vara normala.





konsekvenserna av att stjäla uppsatser



Hon har fått familjens medlemmar att göra många uppoffringar för henne. Lees syster har precis sagt upp sig från sitt arbete i New York och deras far som normalt träffade patienter fram till åtta eller nio på kvällen kom nu hem vid halv fyra. Lee Hon är den dominerande figuren i familjen och även efter hennes död; familjemedlemmarna vet inte hur de ska leva utan henne. Författaren säger att de, efter hennes mammas död, brukade driva genom huset med hans far som spöken. Författaren påpekar att efter hans mammas död levde de som spöken, utan att veta vad de skulle göra Lee. Den typ av liv som Didion lever skulle fungera som den bästa representationen av hur hemmet skulle vara för mig.


Detta hänför sig till det faktum att familjemedlemmarna försvinner, och separation kommer som ett resultat. Jag identifierar mig också med den ständiga lockelsen och skönheten i hemmet där jag växte upp, och det ständiga skvallret om hemmet och karaktärerna som har format våra liv. Dessutom påminner andra faktorer som att människor är svåra mycket om hemmet för mig. Att driva isär familjer innebär att familjemedlemmar av olika anledningar börjar flytta från familjens hem och familjen sakta splittras. De två texterna innehåller båda exempel på familjer som glider isär. När det gäller Lee tar hans resa bort för att gå på internatskola i New Hampshire honom från sin familj och gör till och med att han blir mindre bekant med sin mamma.


Han skriver att hennes mamma ibland satt med honom i en timme eller två efter att hans pappa hade somnat innan hon kysste honom godnatt. Detta är ett säkert tecken på att författaren har blivit mindre van vid sin mamma och att de håller på att glida isär Lee. Lees familjs bortgång blir tyvärr mildare av hans mammas sjukdom. Hennes sjukdom har tvingat Lees syster att säga upp sig från sitt arbete i New York City och komma tillbaka hem. Hans pappa som normalt skulle ha jobbat till sent på kvällen kom nu hem tidigt, detta är ett tecken på att familjen som glider isär är kontrollerad och att de kommer tillsammans igen.


När Lees mamma tog honom till internatskolan säger hon att det var bättre för om Lee inte hade gått så hade han inte gillat henne mycket senare. Lees mamma var rädd att om Lee hade hållit sig nära henne under en lång tid skulle han ha vuxit till att ogilla henne. Hon visste att att ta Lee till internatskolan skulle orsaka splittring i familjen, men hon valde detta framför sin sons ogillar mot henne. Det här beslutet förföljer henne till hennes sista dag, och vi ser att även efter döden verkar frågan om att hans mamma skulle tillåta honom att gå på internatskola fortfarande bekymra Lee. Han berättar att han fortfarande ibland funderar på om det hade varit ett misstag att gå på internatskola.


Vi kan se här att författarens sinne besvärad av tanken att han hade gått på internatskola var ett misstag. Familjen till Didion, hennes fars familj, har upplevt att glida isär. Didion flyttar från familjens hem och bor med sin man. Hon bildar familj med sin man men går sedan hem. Hon tycker att hon är lite konstig för platsen efter att inte ha hört den senaste utvecklingen, så hon pratar med sin bror om fastigheterna och skvallrar om människorna de känner. Det är uppenbart att familjen glider isär när ett besök hos hennes mostrar avslöjar att de har börjat glömma att hon har bott i Los Angeles i tre år, och de tror fortfarande att hon bor i New York.


Konceptet att driva isär familjer som skildras i dessa texter visar att vårt samhälle har lösa familjeband. Den lätthet till vilken karaktärer flyttar från en familj till en annan avslöjar att bindningarna som binder familjer är svaga. Det är också viktigt att notera att medlemmarna i dessa familjer också håller ihop genom sina kamper. Till exempel, när Lees mamma blir sjuk och är på väg att dö, sammanförs familjen och de gör enorma uppoffringar för att säkerställa att de är tillsammans. Ingenting i denna värld kan vara starkare än blodets bindning. Medlemmarna i samma familj kan ha olika åsikter, kan bråka ofta för fåniga saker men trots allt är det vår familj som stöttar oss under våra upp- och nedgångar. I motsats till detta ordspråk kan vi inte välja vår familj som vi väljer våra vänner.


Min familj är väldigt liten med fyra medlemmar - min mamma, min pappa, min storasyster och jag. Min familj är en medelklassfamilj och min far är officiellt brödvinnaren i vår familj. Min mamma stödjer honom ekonomiskt genom att ta undervisning för skolbarn. Vi har inte mycket pengar eller rikedom men vad min familj har i överflöd är kärlek till varandra som inte kan ersättas av något annat i denna värld. Min pappa och min mamma är förebilderna för min syster och mig. De kämpar mycket för att ge oss ett bättre liv. Mer än något annat har de lärt oss disciplin och livsmoral som hjälper oss att leda våra liv på en rättfärdig väg även idag. Jag kan inte begära något mer till Gud eftersom han redan har överöst mig med min familj som jag värdesätter högst varje sekund och kommer att skydda även i framtiden.


Jag älskar min familj väldigt mycket eftersom alla mina familjemedlemmar står i både goda och dåliga tider. Från moraliska läror till kärlek och stöd, min familj har alltid hjälpt mig utan några krav. Det råder ingen tvekan om att vi upplever våra största triumfer när vi verkligen ansluter till dem. Min familj är som en stark pelare för mig, som jag kan lita blint på när jag behöver stöd. Min familj består av min farfar, min mormor, min mamma, min pappa, två unga systrar och jag själv. Mina morföräldrar är grundpelarna i min familj och min farfar är överhuvudet för min familj. Han är den vars beslut i vilken fråga som helst är slutgiltigt och vi alla respekterar det. Utöver detta hjälper alla mina familjemedlemmar och tjänar varandra vid behov.


Dessa egenskaper som jag har lärt mig av min familj har hjälpt mig att forma mitt vuxna liv på ett rätt sätt. Jag är verkligen väldigt fäst vid min farfar. Han har en utmärkt livserfarenhet eftersom han redan har mött så många upp- och nedgångar. Min familj har alltid funnits där för att motivera och uppmuntra mig att övervinna alla svårigheter i livet och nå framgång. Rollen för varje medlem i min familj är unik och viktig på sitt sätt. Jag tackar Gud för att jag har vuxit upp i en familj full av kärlek och disciplin. Mina familjevärderingar kommer definitivt att hjälpa mig att bli en bättre person. Jag är hel och nöjd med min familj som består av fem medlemmar. Min familj är en grupp på fem inklusive mig, pappa, mamma, bror och syster. Familjeband är en unik typ av kärlek som ger dig varje lektion som behövs för att leva ett harmoniskt liv.


Att växa under överinseende av en omtänksam och kärleksfull familj kommer att öka våra sociala värderingar och övergripande välbefinnande. Varje medlem i min familj har samma ansvar när det gäller att skulptera det starka band som behövs för en bättre framtid och utveckla moralisk betydelse för varandra. Min far äger ett framgångsrikt företag med kontorspappersaffär. Han använder pengarna för att täcka alla våra utgifter och ge en bättre livsstil till familjen. Han jobbar hårt dag och natt för att ge oss bättre utbildning, mat, hem osv. Han döljer all sin trötthet när han kommer hem efter en lång dag för att spendera kvalitetstid med oss.


Min mamma är en duktig hemmafru som också sysslar med skrädderi på deltid hemma. Hon utför alla sina plikter med högst intresse, från att ta hand om oss till alla hushållssysslor och finner tid att fullfölja sin passion också. Hon är en mångsysslare och gör alla uppgifter från att hjälpa oss i våra studier till att laga utsökt hälsosam mat för att skulptera oss till en bättre människa. Min bror är civilingenjör och jobbar på ett välkänt företag. Han är min bästis och hjälper mig i alla med- och motgångar. Min syster är också civilingenjör och anställd på ett IT-företag. Hon hittar alltid tid att hjälpa mig med alla mina svårigheter och hon är också min hemliga väktare. Min familj är en livlina som jag kan springa till, oavsett vilken situation jag står inför.


Min familj vägleder mig att vara en bra person och hjälpa mig att vårda goda värderingar. Vi människor är djur som lever tillsammans och sprider kärlek och omsorg om varandra, och denna samhörighet kallas familj. Frånvaron av en sådan gudomlig bindning gör oss lika med djur. Familjens värde och att växa i en sådan omtänksam omgivning hjälper mig att klara alla kamper och svårigheter som jag möter i mitt dagliga liv. Oavsett vilken situation vi står inför kommer vår familj aldrig att lämna oss ensamma. Min familj är en välsignelse för mig och jag värderar alla i min familj med lika respekt och kärlek. De flesta människor i världen är välsignade med att ha en familj. En familj som du kan dela all din glädje och sorg med, som är där för att vägleda dig genom dina uppväxtår, som står vid dig i de tuffaste situationerna.


Jag är också välsignad som har en sådan familj. Min familj är en av de mest bisarra familjerna i världen. Vi är fyra personer, min mamma, min pappa, min lillebror och jag. Medan min pappa är den som jobbar för sitt uppehälle, är det min mamma som är chefen för huset. Min far är en ödmjuk person. Han är tjänsteman på en statlig avdelning. Min mamma är en hemmafru. Det är vår mamma som sköter våra studier då vår pappa ofta är upptagen med sina officiella uppdrag och till och med reser i dagar tillsammans. Vi saknar honom bara när han inte är hemma. Han skäller aldrig ut oss. Men vår mamma är precis tvärtom. Hon vill att vi ska förbli disciplinerade och vi får ofta skäll av henne.


Vår far kommer dock till vår räddning för det mesta. Min bror som fortfarande går i skolan är den som jag älskar att spendera min tid mest med. Inte för att jag älskar att leka med honom, utan för att som storasyster tycker jag om att instruera honom och visa honom vem som är starkare hemma. Han, vid ett tillfälle, verkar så hjälplös när vår mamma säger att hon ska lyda sin syster. Jag bara älskar det ögonblicket. Men alla dagar är inte lika. Jag hatar att behöva plugga hela tiden medan han får spela mer än jag. Vi har i stort sett en lugn atmosfär hemma. Efter skolan ägnas vår tid åt att plugga, leka och titta på tv, vilket vår mamma förstås inte gillar. Till skillnad från andra par bråkar min mamma och pappa sällan. Faktum är att så fort vi ser ett argument uppstå drar sig en av dem bara och det är bara sällsynt att se en het konversation dem emellan.


Det här är det jag gillar mest med dem då jag känner att mina föräldrar är så coola. Det är bara jag och brorsan som älskar att slåss med varandra. Men vi vet att bakom dessa slagsmål är det faktiskt vår kärlek till varandra som binder oss samman. Jag bara njuter av att vara hemma och umgås med mina föräldrar och min bror. Jag känner bara hur illa det skulle vara när jag och min bror imorgon ska gå vidare för våra yrkesliv och vi inte kommer att kunna spendera mycket tid tillsammans. Men det är dagens minnen som kommer att vara med mig för alltid och kommer att få ett leende på läpparna när som helst när jag känner mig låg. En familj sägs vara den första skolan för ett barn. Det är härifrån du börjar lära dig hur man talar, går och interagerar med världen.


Det är de äldste i familjen som vid varje given tidpunkt skulle känna världen bättre än oss och vi borde alla respektera våra familjemedlemmar och älska våra syskon också. Det är familjen som bygger vår karaktär och vi borde känna oss lyckligt lottade som har en familj omkring oss. Mina familjevärderingar är det jag tar så mycket varmt om hjärtat eftersom de har gjort mig till vad jag är idag och jag planerar att överföra dessa fantastiska värderingar till mina barn i framtiden. Varje familj har de saker, handlingar och värderingar som de värdesätter högt och de uppskattar så mycket. Dessa vallar har blivit en del av dem: oftast är det vad som utmärker egenskaperna i varje familj och på något sätt gör det eller fördärvar familjemedlemmarnas framtid.


Detsamma gäller min familj, vi har några fastställda värderingar som har blivit en del av oss och det har gjort mitt liv mycket bättre eftersom jag har blivit en bättre person som inte bara är värdefull för sig själv utan också för samhället i stort. Jag kommer att dela några av dessa värderingar med dig. Detta är en princip som är mycket skyddad i min familj. Ibland testar mina föräldrar oss till och med på sätt som vi inte förväntade oss och en belöning ges till den person som kommer ut ärlig. Detta är en av mina familjevärderingar som jag värdesätter så mycket och jag är stolt över att det är vad min familj värdesätter högt. Detta är inte en gemensam egenskap för alla. Min mamma har den här tron ​​att om världen och alla i den visar kärlek och vänlighet mot varandra, kommer det inte att finnas något hat och krig kommer att utrotas.


Detta är ett familjevärde som vi värdesätter så mycket. Jag lärde mig att visa kärlek till alla. Även när vi inte hade mycket, kommer mina föräldrar fortfarande att ge till dem som är behövande. Min pappa säger att världen är som en flod, vi skulle så småningom flyta in i varandra senare och du vet inte framtiden, personen du hjälpte idag kanske så småningom kommer att vara till hjälp för dig imorgon. Detta är ett värde som har överförts från generation till generation i min familj. Min pappa skulle säga att utbildning är det bästa arv man kan ge ett barn. Min familj gör allt i sin kapacitet för att du ska få en sund och nyttig utbildning. Att inhämta kunskap är också ganska viktigt. Detta är ett religiöst värde som vi värnar om i min familj. Min pappa skulle säga att du blir tilltalad som du klär dig.


Jag vill inte bli tilltalad felaktigt och ge ett felaktigt intryck. Så vårt utseende betyder mycket för oss och hur vi klär oss. Varje familj har det ena eller det andra som de håller högt och tenderar att föra vidare från generation till generation. Du förlorade ditt jobb eller fick ditt hjärta krossat. Föreställ dig att du inte har någon som kan lyssna på dina sorger. En familj gör allt detta för oss och så mycket mer. Det gör oss glada och nöjda. Utan en familj hamnar vi ensamma i lugnet, stormarna och livets hackiga vatten. Om vi ​​inte har en familj att förankra oss misslyckas vi ofta med denna navigering och drunknar under kraften av allt livet kastar mot oss. Familjen ger oss den styrka vi behöver för att ta oss igenom de dåliga tiderna och firar de goda tiderna med oss.


Om man tittar på den gamla definitionen av en familj, vad en familj var för hundra år sedan, är det ganska tydligt. En familj var en enhet som bestod av en pappa som skötte den ekonomiskt, en mamma som skötte eldstad och hem och ett eller flera barn. Beroende på vilken del av världen du befann dig i, kan detta även utökas till att omfatta utökade familjemedlemmar som farföräldrar och farbröder och mostrar och deras familjer. Detta system kallades en gemensam familj. Vi har kommit långt sedan dess. Med framväxten av feminism, kärnfamiljer och många andra samhällsförändringar är den traditionella versionen av en familj inte längre helt sann.


Detta har fått många att tro att begreppet familj håller på att dö ut. Inget kunde dock vara längre från sanningen. Det är inte så att familjen håller på att dö ut; i stället är faktum att vår uppfattning om vad som utgör en familj har förändrats. En familj kan bestå av ensamstående föräldrar, samkönade partners och även vänner. Med andra ord, i takt med att samhället har förändrats, så har också idén om vad en familj är. Förekomsten av skilsmässa har fått många att tro att familjekonstruktionen inte längre är giltig och håller på att falla sönder. Detta är dock helt enkelt inte sant.


Faktum är att begreppet vad en familj är har utvecklats för att hänga med i förändringarna i det moderna samhället. Detta betyder då att familjen fortfarande är i samhällets grund. Det enda som har förändrats är vilken typ av familj som håller upp samhället. De grundläggande behoven hos sådana medlemmar kan bara tillgodoses när de har värde för ett samhälle och det värdet kommer genom familjen. En familj är avgörande för vårt behov av kärlek och tillhörighet. Vi behöver känna kärlek och vi behöver någonstans att tillhöra. En familj ger den grunden. En familj är den första sociala miljö som vi interagerar med. Det är genom familjen som vi lär oss grunderna i sociala interaktioner och umgås oss själva, dvs.


lära sig att interagera produktivt med samhället. Det är genom familjen vi lär oss hur man överlever och frodas. Tiderna har förändrats. Våra attityder till äktenskap, relationer och vad som är en familj har också förändrats. Relationer som en gång var tabu anses nu vara normala. De som är motståndskraftiga mot dessa förändringar har förutspått samhällets sammanbrott och sagt att familjer är under attack. Men allt som verkligen har hänt är att vår uppfattning om vad en familj är har utvecklats tillsammans med de senaste årens sociala förändringar.


Familjer är fortfarande samhällets grund och kommer alltid att vara det. Den moderna världen har en annan definition av familj än vad som har varit normen i tusentals år. Oavsett vilken typ av familjeenhet – ensamföräldersfamilj, samkönade partner, kärnfamilj, gemensam familj eller styvfamilj – är omsorgen om varandra grunden för familjen. För att främja detta måste även relationerna mellan familjemedlemmarna vara starka för att hålla familjerna starka. Varje familjemedlem är unik och har sin egen personlighet. Interaktionen var och en av dem har med andra familjemedlemmar är unika. Ändå behöver interaktionerna vårda och stärka banden mellan familjemedlemmar annars kommer familjen att glida isär.


Det finns en hel del faktorer som bidrar till att stärka familjerelationerna. Några av de viktigaste är:. Kärlek — Det här är den faktor som kommer att tänka på först. Kärlek är det som ligger i hjärtat av familjen. Alla har ett behov av att älska och bli älskade och familjen är där de ger och tar emot den kärleken först. Faktum är att familjen är där vi lär oss att älska. Genom kärlek lär vi oss om intimitet, integritet, tillhörighet, omtanke och delning. Lojalitet — Vissa skulle säga att detta är en naturlig utlöpare av kärlek. En familj som är stark är hängivna varandra. När mörka tider kommer står familjen tillsammans för att möta dem.

No comments:

Post a Comment