Friday, January 21, 2022

Teknik essäskrivning

Teknik essäskrivning



Stäng Sekretessöversikt Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse när du navigerar genom webbplatsen. Mångfaldsfrågor i naturvetenskapen och de militära essäproverna. Även om många program kan tillåta elever att redigera ljud, är en gratis, särskilt lättanvänd plattform Audacity. I […]. Om du vill att din tidning ska vara: Väl undersökt, faktagranskad, teknisk uppsatsskrivning, och korrekt Original, färskt, baserat på aktuella data Väldigt skrivet och oklanderligt teknisk uppsatsskrivning.





Samarbete



Den här sidan presenteras av OWL vid Purdue University. När du skriver ut denna sida måste du ta med hela teknisk uppsatsskrivning lägga märke till. Alla rättigheter förbehållna. Detta material får inte publiceras, reproduceras, teknisk uppsatsskrivning, sänds, skrivs om eller omdistribueras utan teknisk uppsatsskrivning. Användning av denna webbplats innebär att du accepterar våra villkor för rättvis användning. Tekniken påverkar både processen och produkten av sammansättningen, teknisk uppsatsskrivning. Studenter genomför ofta multimodala skrivuppgifter som kombinerar traditionella textelement med bilder, datavisualiseringar, video, teknisk uppsatsskrivning, ljud, animation, teknisk uppsatsskrivning, etc.


Liknande, teknisk uppsatsskrivning, elevernas användning av många tekniker när de skriver en uppgift kan påverka finalen teknisk uppsatsskrivning. Detta gäller även för teknologier som inte är direkt involverade i skrivprocessen på det sätt som till exempel ordbehandlare är. Mindmapping-teknik kan hjälpa eleverna att relatera idéer till varandra. Grafiska designprogram kan hjälpa elever att organisera sina idéer visuellt eller låta eleverna skriva för specifika målgrupper och sammanhang. Ljudinspelningstekniker kan ge eleverna uttrycksfull frihet bortom begränsningarna för skriftligt arbete, teknisk uppsatsskrivning. Otaliga fler exempel finns i överflöd.


Dessa tekniker bör dock inte introduceras i klassrummet utan eftertanke. En fara med all teknik är att ett uppdrag som använder den tekniken oavsiktligt kan handla mer om att lära sig använda tekniken än om de avsedda läranderesultaten. Se därför till att eleverna förstår vad de utvärderas på i. Dessa strategier tenderar att gälla oavsett elevernas ålder. Även om det är typiskt att anta att yngre studenter har större möjlighet att använda teknik eftersom de är "digitala infödda", tyder forskning på att så vanligtvis inte är fallet.


Unga elever behöver fortfarande lära sig att använda en ny teknik precis som de skulle lära sig vilken ny färdighet som helst. När den hanteras med försiktighet kan tekniken vara en välsignelse för skrivarklassrummet. Generellt sett uppväger fördelarna med teknik för att skaffa sig nya kunskaper, lära sig självständig problemlösningsförmåga och visa eleverna det breda utbudet av tillämpningar av komposition i deras liv riskerna. I den här resursen föreslår vi några sätt som lärare kan dra nytta av i stor utsträckning teknisk uppsatsskrivning teknologier för att lära ut skrivresultat och hjälpa eleverna att utveckla flera digitala kunskaper.


Det finns ett antal gratisalternativ för mindmapping och liknande övningar online, inklusive MindMupBubbl. usand Lucidchart men vanliga kontorsprogram som PowerPoint kan också göra jobbet. Särskilt när man undervisar på distans är samarbete kring skrivprojekt en vanlig del av skrivundervisningen. Att effektivt utnyttja teknik för att underlätta samarbete kan hjälpa eleverna att fokusera på att bygga samarbetsförmåga snarare än att fokusera på att komma i kontakt med varandra, och kan hjälpa lärare att mer effektivt övervaka och hjälpa till med samarbete i stunden. Verktyg för samarbete kan variera beroende på vad som är tillgängligt, men Google DocsSlack och olika typer av videokonferensprogram e.


Att skriva är inte en rent textmässig strävan: mycket av den journalistik vi möter är i podcastform. Detta teknisk uppsatsskrivning dock inte den enda ljudgenren vars produktion är sammanflätad med skrivprocessen, teknisk uppsatsskrivning. Till exempel kan popmusik lära ut poesi på ett sätt som engagerar unga elever, teknisk uppsatsskrivning. Likaså ljuddramer som berättar historier med ljuddesign teknisk uppsatsskrivning upplever ett återupplivande från radions dagar. Att tilldela en ljudkomposition kan vara ett bra sätt att hjälpa eleverna att lära sig multimodala läskunnigheter samtidigt som de lär ut organisation, struktur och argumentation. Dessutom, eftersom de olika genrerna av ljudkomposition är mer vanliga eller "riktiga" för elever än något som är uttryckligen kopplat till skolan, som en traditionell uppsats, kan dessa genrer ge eleverna möjligheter att engagera sig i publiken och sammanhanget på nya sätt.


Även om många program kan tillåta elever att redigera ljud, är en gratis, särskilt lättanvänd plattform Audacity. Mycket av det skrivande vi möter i vårt dagliga liv är teknisk uppsatsskrivning av eller del av en visuellt utformad komposition; blogginlägg inkluderar bilder och GIF, webbplatser fokuserar på användbar design, marknadsföringsmaterial fångar vår uppmärksamhet med teknisk uppsatsskrivning och datavisualiseringar och infografik kondenserar sidor med text till snabbt smältbara bitar av information. Många gratis onlineverktyg som Canva och Piktochart ger användarna mallar att börja med och möjligheten att anpassa de flesta funktioner. Allmänt tillgänglig kontorsprogramvara har också robusta visuella designmöjligheter, och studenter med tillgång till professionella produkter som Adobe Photoshop kan utveckla anläggningar med industristandardteknik.


Hitta information för Teknik essäskrivning Info För akademiker Antagning Nuvarande studenter Friidrott Om Karriärer Blivande studenter Forskning och partnerskap Snabblänkar Ansök Nyheter President Shop Besök Ge Teknik essäskrivning. Purdue Online Writing Lab College of Liberal Arts, teknisk uppsatsskrivning. Teknik essäskrivning Lab Purdue OWL Research Kontakt webbplatskarta. Lärar- och handledareresurser Undervisningsresurser Fjärrundervisningsresurser. Välkommen till Purdue OWL Den här sidan presenteras av OWL vid Purdue University. Teknik i skrivklassrummet Teknik påverkar både processen och produkten av komposition.


Mindmapping Det finns ett antal gratis alternativ för mindmapping och liknande övningar online, inklusive MindMupBubbl. Författaren och recensenten kan diskutera skillnader mellan de två konturerna, utvärdera recensentens svar på vad skribenten har för avsikt att visa i tidningen och göra en revideringsplan. Låt eleverna syntetisera flera källor tillsammans med hjälp av en tankekarta; först, teknisk uppsatsskrivning, gör en tankekarta för varje källa som sammanfattar dess punkter, koppla sedan ihop noderna för att förstå hur källorna relaterar till varandra, håller med och inte håller med. Låt eleverna skapa en kontur av sitt papper med en tankekarta.


Samarbete Särskilt vid distansundervisning är samarbete kring skrivprojekt en vanlig del av skrivundervisningen. Svara på feedback på ett sätt som lämnar ett skriftligt dokument. Samskriva dokument för ett gruppprojekt Brainstorming, ta samarbetsanteckningar eller skapa en wiki i klassen. Priser: Istället för att diskutera kamratgranskning eller feedback muntligt i klassen, kan eleverna skriva ner feedback i klassen. kommentarer i Google docs eller liknande ordbehandlingsprogram för senare granskning Elever kan tilldela åtgärder genom att tagga sina klasskamrater " Purdue Pete, kan du titta på det här stycket när du får chansen och berätta för oss teknisk uppsatsskrivning tror du?


Aktiviteter: Låt eleverna som gör gruppprojekt skriva ett lagöversiktsmemo tillsammans, och lägga upp förväntningar på hur deras team kommer att arbeta tillsammans, lösa konflikter och hjälpa varandra att få sitt arbete gjort. Låt eleverna använda separata sidor i ett Google-dokument för att svara på diskussionsfrågor eller göra anteckningar under en tänk-par-dela-aktivitet, så att alla anteckningar är tillgängliga för alla elever efteråt. När du introducerar en ny teknik, låt eleverna skapa en lista över verktyg eller funktioner i tekniken i ett samarbetsdokument och sedan tilldela ett verktyg eller en funktion till varje teknisk uppsatsskrivning att undersöka och skapa en guide om hur man använder den.


Montera styrningarna i teknisk uppsatsskrivning wiki som eleverna kan hänvisa till när de använder den här tekniken på en annan uppgift. Ljudproduktion Att skriva är inte en ren textuell strävan: mycket av den journalistik vi möter är i podcastform, teknisk uppsatsskrivning. Stadier: Utformning Remediering Reflektion efter att ha skrivit Priser: Specifika publik- och genreegenskaper hjälper eleverna att lära sig att analysera en retorisk situation och anpassa sig på lämpligt sätt. Hitta och införliva fair use-musik, ljud och effekter lär eleverna om fair use, upphovsrätt och tillskrivningsmetoder i offentliga miljöer utanför skolan Arbeta med tal, ljudeffekter, teknisk uppsatsskrivning, musik, timing och leverans uppmuntrar eleverna att utveckla multimodala läskunnigheter som interagerar med och bygger på traditionella skrivkunnigheter.


Aktiviteter: Låt eleverna producera en liten podcast som korrigerar ett tidigare projekt, som en forskningsartikel eller en litterär analys. Eleverna kan skriva ett manus, spela in manuset och inkludera effekter, musik och redigera sitt eget tal för att passa verkets tidsbegränsningar och behov. Eleverna kan sedan skriva en kort reflektion som beskriver hur de tänkte om sitt ursprungliga projekt med en ny publik och ett nytt sammanhang för att skapa podcasten, och vilka designval de gjorde för att uppnå dessa mål. Låt eleverna spela in en voiceover för en PowerPoint eller annan presentation för att göra en presentation på distans; eleverna kan skriva en kort reflektion som beskriver hur de tog medvetna retoriska beslut när de följde med sin bildlek. Låt eleverna spela in en intervju med en klasskamrat, familjemedlem, lärare, teknisk uppsatsskrivning, etc.


Eleverna kan skriva en kort reflektion som beskriver hur de kom på intervjufrågor, teknisk uppsatsskrivning, hur de bestämde sig för vilket material de skulle behålla och vilket de skulle trimma eller ta bort, och hur de satte upp berättelsen för en intresserad publik med musik och effekter. Visuell produktion Mycket av det författarskap vi möter i våra dagliga liv åtföljs av eller delar av en visuellt utformad komposition; blogginlägg inkluderar bilder och GIF, webbplatser fokuserar på användbar design, marknadsföringsmaterial teknisk uppsatsskrivning vår uppmärksamhet med foton och datavisualiseringar och infografik kondenserar sidor med text till snabbt lättsmälta bitar av information. Stadier: Alla, men särskilt: Utformning Remediering Syfte: Att arbeta multimodalt uppmuntrar eleverna att anpassa sig till ändrade retoriska sammanhang och publik Genrekonventioner för visuella kompositioner hjälper eleverna att få genremedvetenhet samtidigt som de bygger visuell läskunnighet. och sammankoppla text- och visuella element, liknande ljudproduktion Eftersom vissa verktyg har förgjorda mallar som eleverna kan använda som startplatser, kan det bli mindre oro för att behöva börja från ingenting; på samma sätt lär sig eleverna hur man fattar anpassningsbeslut i enlighet med sin publik och sitt sammanhang. Liksom ljudproduktion innebär en blandning av element att eleverna har möjlighet att lära sig om citering och rimlig användning utanför en skolmiljö. Aktiviteter: Låt eleverna omvandla en uppsats eller annat projekt till en infografik för offentlig konsumtion eller affisch, för att hänga i klassrummet för framtida elever, etc.


Eleverna kan skriva en kort reflektion som beskriver hur de bestämde sig för att omarbeta sitt original teknisk uppsatsskrivning till något nytt för teknisk uppsatsskrivning ny retorisk situation. Låt eleverna skapa en fotouppsats med bildtexter; eleverna kan skriva en reflektion där de diskuterar sina val och avsikter. Låt eleverna designa om ett bokomslag, affisch, kursplan, inlämningsblad eller annat dokument för att vara både mer visuellt tilltalande och mer användbart; eleverna kan skriva en reflektion som beskriver sina retoriska val.





min drömuppsats



Detta är dock inte den enda ljudgenren vars produktion är sammanflätad med skrivprocessen. Till exempel kan popmusik lära ut poesi på ett sätt som engagerar unga elever. På liknande sätt upplever ljuddramer som berättar historier med ljuddesign ett återupplivande från radions dagar. Att tilldela en ljudkomposition kan vara ett bra sätt att hjälpa eleverna att lära sig multimodala läskunnigheter samtidigt som de lär ut organisation, struktur och argumentation. Dessutom, eftersom de olika genrerna av ljudkomposition är mer vanliga eller "riktiga" för elever än något som är uttryckligen kopplat till skolan, som en traditionell uppsats, kan dessa genrer ge eleverna möjligheter att engagera sig i publiken och sammanhanget på nya sätt.


Även om många program kan tillåta elever att redigera ljud, är en gratis, särskilt lättanvänd plattform Audacity. Mycket av det författarskap vi möter i vårt dagliga liv åtföljs av eller delar av en visuellt utformad komposition; blogginlägg inkluderar bilder och GIF, webbplatser fokuserar på användbar design, marknadsföringsmaterial fångar vår uppmärksamhet med foton och datavisualiseringar, och infografik kondenserar sidor med text till snabbt lättsmälta bitar av information. Många gratis onlineverktyg som Canva och Piktochart ger användarna mallar att börja med och möjligheten att anpassa de flesta funktioner. Allmänt tillgänglig kontorsprogramvara har också robusta visuella designmöjligheter, och studenter med tillgång till professionella produkter som Adobe Photoshop kan utveckla anläggningar med industristandardteknik.


Hitta information För Hitta information För akademiker Antagning Aktuella studenter Friidrott Om Karriärer Blivande studenter Forskning och partnerskap Snabblänkar Ansök Nyheter President Butiksbesök Ge akut. Purdue Online Writing Lab College of Liberal Arts. Writing Lab Purdue OWL Research Kontakt Webbkarta. Lärar- och handledareresurser Undervisningsresurser Fjärrundervisningsresurser. Välkommen till Purdue OWL Den här sidan presenteras av OWL vid Purdue University. Teknik i skrivklassrummet Teknik påverkar både processen och produkten av komposition. Mindmapping Det finns ett antal gratis alternativ för mindmapping och liknande övningar online, inklusive MindMup , Bubbl.


Författaren och recensenten kan diskutera skillnader mellan de två konturerna, utvärdera recensentens svar på vad skribenten har för avsikt att visa i tidningen och göra en revideringsplan. Låt eleverna syntetisera flera källor tillsammans med hjälp av en tankekarta; gör först en tankekarta för varje källa som sammanfattar dess punkter, koppla sedan ihop noderna för att förstå hur källorna relaterar till varandra, håller med och inte håller med. Låt eleverna skapa en kontur av sitt papper med en tankekarta. Samarbete Särskilt vid distansundervisning är samarbete kring skrivprojekt en vanlig del av skrivundervisningen. Svara på feedback på ett sätt som lämnar ett skriftligt dokument. Samskriva dokument för ett gruppprojekt Brainstorming, ta samarbetsanteckningar eller skapa en wiki i klassen. Priser: Istället för att diskutera kamratgranskning eller feedback muntligt i klassen, kan eleverna skriva ner feedback i klassen. kommentarer i Google docs eller liknande ordbehandlingsprogram för senare granskning Elever kan tilldela åtgärder genom att tagga sina klasskamrater " Purdue Pete, kan du titta på det här stycket när du får chansen och berätta vad du tycker?


Aktiviteter: Låt eleverna som gör gruppprojekt skriva ett lagöversiktsmemo tillsammans, och lägga upp förväntningar på hur deras team kommer att arbeta tillsammans, lösa konflikter och hjälpa varandra att få sitt arbete gjort. Låt eleverna använda separata sidor i ett Google-dokument för att svara på diskussionsfrågor eller göra anteckningar under en tänk-par-dela-aktivitet, så att alla anteckningar är tillgängliga för alla elever efteråt. När du introducerar en ny teknik, låt eleverna skapa en lista över verktyg eller funktioner i tekniken i ett samarbetsdokument och sedan tilldela ett verktyg eller en funktion till varje elev för att undersöka och skapa en guide om hur man använder det.


Sätt ihop guiderna till en wiki som eleverna kan hänvisa till när de använder den här tekniken i en annan uppgift. Ljudproduktion Att skriva är inte en ren textuell strävan: mycket av den journalistik vi möter är i podcastform. Stadier: Utformning Remediering Reflektion efter att ha skrivit Priser: Specifika publik- och genreegenskaper hjälper eleverna att lära sig att analysera en retorisk situation och anpassa sig på lämpligt sätt. Hitta och införliva fair use-musik, ljud och effekter lär eleverna om fair use, upphovsrätt och tillskrivningsmetoder i offentliga miljöer utanför skolan Att arbeta med tal, ljudeffekter, musik, timing och leverans uppmuntrar eleverna att utveckla multimodala läskunnigheter som interagerar med och bygger på traditionella skrivkunnigheter.


Aktiviteter: Låt eleverna producera en liten podcast som korrigerar ett tidigare projekt, som en forskningsartikel eller en litterär analys. Eleverna kan skriva ett manus, spela in manuset och inkludera effekter, musik och redigera sitt eget tal för att passa verkets tidsbegränsningar och behov. Eleverna kan sedan skriva en kort reflektion som beskriver hur de tänkte om sitt ursprungliga projekt med en ny publik och ett nytt sammanhang för att skapa podcasten, och vilka designval de gjorde för att uppnå dessa mål. Låt eleverna spela in en voiceover för en PowerPoint eller annan presentation för att göra en presentation på distans; eleverna kan skriva en kort reflektion som beskriver hur de tog medvetna retoriska beslut när de följde med sin bildlek.


Låt eleverna spela in en intervju med en klasskamrat, familjemedlem, lärare osv. Eleverna kan skriva en kort reflektion som beskriver hur de kom på intervjufrågor, hur de bestämde sig för vilket material de skulle behålla och vilket de skulle trimma eller ta bort, och hur de satte upp berättelsen för en intresserad publik med musik och effekter. Detta i sin tur garanterar vanligtvis ett bra betyg från din lärare. För att hjälpa dig har vi satt ihop ett exempel som du kan använda efter att ha lagt till mer innehåll till det. Företag för snabb och prisvärd hjälp. Teknik påverkar människor över hela världen, både positivt och negativt. Även om jag håller med om att tekniska framsteg har gjort våra länder säkrare och våra liv lättare, har de också påverkat våra liv negativt.


Mina föräldrar växte inte upp framför en dator eller en PlayStation. De spenderade inte timmar varje dag på att titta på vad deras virtuella vänner gör på Facebook, Instagram och Twitter. Istället gick de ut med vänner av kött och blod, spelade fotboll eller bara tog en promenad i skogen. Teknikens framsteg har gett oss nätbanker, smarta bilar, smarta TV-apparater, blixtsnabba datorer och det senaste ryktet: virtuell verklighet. Men de gav oss också cyberkrigföring, hackare, identitetsstöld, cyberförföljelse och en mängd andra dåliga saker. Dessutom började folk bli lata och mer okunniga. Länge borta är de dagar då folk strömmade till biblioteket - om så bara för att göra lite research för en skoluppgift. Nuförtiden kan man hitta allt på Internet.


Istället för att spela lite fotboll eller ha en rolig snöbollskamp spelar barn tv-spel i timmar. Cyklar har ersatts av elcyklar med elcyklar. Rollerblades har ersatts med elektriska motoriserade skridskor. Men de gör barn mer stillasittande. Och som bekant har en stillasittande livsstil stora negativa hälsokonsekvenser. Människor glömmer sakta bort att fysisk aktivitet är en viktig del av en balanserad och hälsosam livsstil. Följaktligen har tekniska framsteg negativa effekter på vår hälsa. Jag håller med om att tekniken har tagit oss till Mars. Många brott går inte längre ostraffade på grund av innovativ teknik som hjälper brottsutredare att hitta de skyldiga. Tusentals liv räddas varje år av den senaste medicinska tekniken som används för att utföra komplexa operationer och identifiera livshotande sjukdomar.


Det är ingen tvekan om det: teknik är en integrerad del av vårt dagliga liv. Sammanfattningsvis beror allt på hur du använder tekniken. Den tar sakta över världen och du kan hitta den överallt runt omkring dig.

No comments:

Post a Comment