Thursday, January 27, 2022

Exempel på personlig reflektionsuppsats

Exempel på personlig reflektionsuppsats



Tkacz, M. Många gånger ville jag återvända till mina föräldrar. Jag håller en balans mellan arbete och studier. På ett plan var jag tvungen att seriöst fundera över själva konceptet med arbete i bibliska epoker, exempel på personlig reflektion, vilket gav mig en viktig medvetenhet om väldigt olika idéer om det jämfört med det moderna. Jag kunde också se mina framsteg i mitt skrivande genom att undersöka kvaliteten på båda mina uppsatser och se till att det var i rätt APA-format. Musikterapiperspektiv, exempel på personlig reflektion 2 ,





Personligt reflekterande prov



Bläddra i databasen med mer än uppsatser som donerats av våra community-medlemmar! Under de senaste sju veckorna har jag haft möjlighet att se tillbaka och analysera händelserna som har format mitt liv. Detta var en unik upplevelse där jag var känslomässigt bekväm nog att se tillbaka på livet. Jag kunde objektivt återbesöka många händelser som ofta var begravda och för smärtsamma att möta. Jag var fri från kaoset av känslomässiga rädslor för misslyckande, ilska, ånger och ensamhet, vilket ofta grumlade min uppfattning. Jag kunde uppehålla mig vid många trevliga och obehagliga händelser med mer komfort och självförtroende. Jag accepterade varje händelse som en del av livet, oavsett om det var en bra eller dålig upplevelse. Jag förstår att livet inträffar även när vi inte är förberedda på det, men ännu viktigare, det är hur vi hanterar omständigheter som håller oss framåt.


deadline 6 timmar Författare: ESL Återbetalning: Ja. deadline 3 timmar Författare exempel på personlig reflektion ESL, ENL Återbetalning: Ja. Betalningsmetoder: VISA, MasterCard, exempel på personlig reflektion, American Express, Discover. deadline exempel på personlig reflektion timmar Författare: ESL, ENL Återbetalning: Ja. Mitt liv har varit en resa fylld av utmanande upplevelser, som består av några ofixbara handlingar, som att lämna hemmet. Jag växte upp i en auktoritär, exempel på personlig reflektion, religiös miljö där personligt uttryck exempel på personlig reflektion frihet fanns inte. Sedan jag kunde minnas var det konstant tryck för mig att anpassa mig till det indiska kristna samhället.


Med åren växte bördan av att inte kunna förmedla mina känslor och oändliga krav till hat och vedergällning mot mina föräldrar. Dagen efter min gymnasieexamen, exempel på personlig reflektion, utan att låta någon veta att jag försvann. Jag packade alla mina tillhörigheter och flyttade till Houston, dit min vän hade flyttat ett år tidigare. Min flytt var ett av de största besluten jag någonsin tagit, och hjälpte mig att mogna som individ och att förstå och uppleva ett liv som jag aldrig trodde var möjligt. Ett stort skyldigt element som har plågat mig är hur jag hade lurat mina föräldrar och lämnat dem med en påse av rädsla och osäkerhet. Utan att ens låta dem veta om jag exempel på personlig reflektion säker eller utan att ens försöka diskutera min olycka, jag exempel på personlig reflektion i tre dagar.


De tre dagarna måste ha varit de värsta dagarna i deras liv. Jag var inte man nog att stå upp mot mina föräldrar och uttrycka mitt missnöje. Istället för att reda ut frågan genom att prata ut saker med mina föräldrar blev jag en fegis och sprang iväg. Efter manifestation har jag lärt mig mycket under den utmanande upplevelsen, särskilt hur man är en självständig individ. Jag fick ett eget ställe, köpte en ny bil och gick i skolan på heltid samtidigt som jag jobbade heltid. Jag försörjde mig själv ekonomiskt, känslomässigt och mentalt. Även om min flytt till Houston var den rätta, genomförde jag flytten utan att tänka igenom saker och ting.


Jag borde ha slutat vara självcentrerad och tänkt på smärtan och ångesten som det skulle orsaka mina föräldrar. Den här livsinlärningsupplevelsen har varit ett tveeggat svärd eftersom den har lärt mig att stå upp för vad jag vill, men å andra sidan är det ibland det bästa att springa iväg, vilket kommer att hjälpa till att rensa grumlade tankar och fokusera på nytt. på min destination. Play to Win av Larry Wilson introducerar en förenklad men ändå optimistisk metod för att se livet. Den omfattar två grundläggande synpunkter - känslomässig och andlig mognad som gör att vi kan utvärdera vilka vi är. Livet är ett äventyr att uppleva, leva, experimentera med och engagera sig i.?


Wilson, sid. Vi kan alla välja olika och smärtsamma vägar för att komma till en säker plats och det är okej. När jag ser tillbaka kom min andra livslärande lektion genom ekonomisk tillväxt. Denna tillväxt var till viss del förväntad eftersom jag var så överdådig med kontanter. Mitt ekonomiska motto var att pengar kommer och pengar går. Jag visste så småningom att jag behövde få ett grepp om min dumma konsumtionsvana, men det snurrade utom kontroll vid varje köp. Det fanns dagar då jag slösade bort pengar som om det inte fanns någon morgondag. Jag planerade aldrig för framtiden än mindre för nästa måltid.


För första gången utan mina föräldrar, med obegränsad frihet i en ny stat och uppleva collegeupplevelsen, var jag inte orolig för pengar. Först började kreditkortsföretagen ringa, sedan kopplades telefonlinjen bort, jag blev vräkt, sedan var min bil exempel på personlig reflektion. Att gå ut och ha kul prioriterades framför mitt eget välmående. Vid tjugotvå års ålder med alla mina ekonomiska problem och ingen som kunde hjälpa mig var den enda lösningen att ansöka om konkurs. Vid närmare eftertanke var det en av de läskigaste upplevelserna i mitt liv, exempel på personlig reflektion. Det var de exempel på personlig reflektion gånger svårigheter hade erövrat mitt liv. Jag hade inga pengar; levande lön till lön blev normen.


Eftersom jag inte hade några pengar blev mina vänner och kollektivtrafik min enda källa till exempel på personlig reflektion till skolan. Att betala för skolan, få någon form av kredit eller till och med skriva en check blev svårt. Många gånger ville jag återvända till mina föräldrar. Jag lärde mig att vara stark genom ekonomiskt tuffa tider och hur jag aldrig tappar koll på mina utgifter. Att tydligt identifiera vilka vi är är ofta en utmanande strävan. Var och en av oss har en metall persona som? jag är perfekt, exempel på personlig reflektion, allt jag gör är bra och alla andra har fel.? Vi som människor går ofta i defensiv för negativ feedback och varje form av förändring är ofta en hemsk uppgift att ta del av.


Det är svårt att acceptera olika åsikter, exempel på personlig reflektion. Dessutom kräver det mycket energi, öppenhet och vilja att lyssna på positiv eller negativ feedback från andra. Därför tror jag att personlig tillväxt är ett arbete i processen för varje individ som är villig att anta utmaningen. Ingen räknar riktigt antalet hinder de möter i sina liv, för allt eftersom åren går fortsätter de bara att staplas på i det oändliga. Jag valde att exempel på personlig reflektion reflektera tillbaka på de hinder som har haft störst inverkan på min karaktär, som att se min äldsta bror gå fram och tillbaka mellan hemmet och en fängelsecell, min pappa döende och att ha en autistisk bror.


Den största utmaningen jag har ställts inför hittills är att försöka stödja de instabila och sköra männen i mitt liv. Jag visste att jag alltid skulle komma ihåg den scenen. Jag insåg snart att jag skulle behöva växa upp utan min storebror i mitt liv. Han hade alltid någon typ av smärta som var för komplex för mig att förstå. Jag växte upp av en ensamstående mamma med offentlig hjälp och hade släktingar som antingen var på gatan, i fängelse eller ännu värre, döda. Sammantaget började jag verkligen förkroppsliga optimism och det hjälpte mig att ta mig igenom hela tiden jag väntade på att min bror skulle släppas från fängelset, exempel på personlig reflektion. Genom att göra det bästa av varje dag fick jag fler möjligheter än jag någonsin kunnat föreställa mig.


Men åren var inte alltid lätta för mig. Svårigheten att försöka leva ett avsevärt normalt liv med ett syskon med funktionsnedsättning är exempel på personlig reflektion utmanande än man skulle kunna tro. Han är inte bara min bror utan min tvilling. Han heter Dante och har en form av autism som gör att han inte kan tala riktiga ord, för det mesta svarar han i exempel på personlig reflektion. Dante och jag var alltid på två olika nivåer. Som förstfödd verkade Dante som om han kunde allt, exempel på personlig reflektion. Efter att ha varit på jorden i flera månader bestämde han sig för att han kunde gå, prata och kissa på toaletten helt själv. Så en dag runt tiden när vi precis fyllt två år fick min bror diagnosen autism.


I flera år har min mamma, min bror och jag levt på hans handikappkontroll bara för att ha våra grundläggande behov och klara oss med hyra varje månad, exempel på personlig reflektion. Hans beroende verkade så orättvist. Ett av mina största mål i livet är att vara självständig och inte lita på att andra ska leva från dag till dag, speciellt efter att ha sett det första hand med min egen bror. Eftersom hans utmaning också är en utmaning för mig är jag ändå tacksam att jag inte är den som står i hans skor men jag kan inte låta bli att önska att det fanns något jag kunde göra för att bryta honom ur detta mentala fängelse han kommer att sitta i för liv. Jag trodde att vi skulle ha haft mer tid att fixa vårt förhållande. Han var inte den bästa av pappor, exempel på personlig reflektion, men han var definitivt inte värst. Han var lätt irriterad, men också ständigt ledsen.


Hans död fick mig att reflektera över mig själv och hur jag skulle vilja bli ihågkommen. jag exempel på personlig reflektion ett ögonblick då han och jag hade en exempel på personlig reflektion våra sista samtal. Jag visste genom att han tittade på mig om jag var sugen på ett annat av hans allvarliga samtal exempel på personlig reflektion liv. Det handlade om college och planering av min framtid medan jag fortfarande var ung. Han fortsatte att berätta för mig hur han hoppades att jag skulle söka en högre utbildning en dag, oavsett vilka utmaningar jag kan stöta på i den processen. En av hans största ånger var att han aldrig tog examen från gymnasiet. Min far ville aldrig föreställa sig att ett av hans barn skulle göra samma sak.


Han skulle ha exempel på personlig reflektion så stolt över att se att även när jag blev äldre låg mitt huvudfokus fortfarande på akademiker. Jag gör mitt bästa nu för att uppnå de saker som min far och jag pratade om den dagen: inte bara för att det skulle ha gjort honom lycklig, utan för att det kommer att ge mig en mindre ånger i livet. jag typiskt exempel på personlig reflektion att inte tänka på mina utmaningar för ofta, men jag har kommit fram till att mina utmaningar är det som håller mig motiverad och uthållig för att uppnå mina högsta mål. Jag vägrar låta motgångar krossa mig eftersom det skulle betyda att min familj och jag skulle ha gjort allt detta lidande för ingenting.


Jag lever inte förgäves, jag lever för ett syfte och det är att inspirera människor att vara mer än vad de tror att de är kapabla till. Ingen dag utlovas, men framtiden är alltid full av möjligheter. Karaktärerna som porträtteras i denna roman verkar alla ha sina egna interpersonella problem, men en karaktär verkar sticka ut. John Proctor är en orolig karaktär och fortsätter att bidra till sin egen undergång, exempel på personlig reflektion. Självreflektion hålls och skapas i en individs sinne och fungerar som hur den personen ser sig själv.





halloween uppsats



Jag tror att min familj har stor inverkan på min nuvarande identitet. Men trots det kunde jag inte förneka att människorna jag stötte på eller miljön som jag hade gjort påverkade mitt perspektiv i olika aspekter. Hela mitt liv bor jag i Filippinernas mest folkrika stadsområde, Metro Manila, eller även känt som Manila. Gator fulla av smuts, förorenad luft, sopor mestadels olika plastprodukter, värre trafikstockningar och fullpackade kollektivtrafik, det här är sakerna jag var så van vid att jag fylldes av förvåning dagen jag kom hit i Tyskland.


Men en sak som jag först märkte när jag kom hit var hur öppna folk är för att vara tillgivna. Jag blev lite chockad när jag såg par som snoggade längs gatorna under mina första dagar här. I mitt hemland kan du knappt veta att motsatta kön dejtar för oönskade blickar inte kan undvikas när par visar tillgivenhet offentligt i viss mån som att snogga. Oavsett hur människor lätt kan påverkas av andra kulturer, främst på grund av den snabba tillväxten av sociala medier, tror jag att de värderingar som implanterats varifrån en individ kom ifrån inte enkelt kan återupprättas. Min stränga mormor som rymde tog hand om mig sedan jag föddes medan min hårt arbetande ensamstående mamma var en tvättstuga som strök högar med lakan och örngott på över genomsnittet arbetstid på ett framstående hotell bara fem minuter från hotellet. Manilas internationella flygplats.


Min mamma är sjätte av nio syskon, de växte upp tillsammans i ett tjugofem kvadratmeter stort hus och har knappt förnödenheter. Men oavsett hur svårt deras liv var, hittade hennes föräldrar alltid sätt att servera tre måltider vid deras bord dagligen. Sedan växte min mamma upp och hittade vilka jobb som helst för att överleva. Hon var en försäljare, en hushållerska, en barnskötare och en tvättkvinna tills hon träffade min far och fick mig. Jag minns att jag var ungefär fem när jag brukade gråta till min mamma och oskyldigt frågade henne varför hon alltid har varit utom synhåll även innan jag vaknade på morgonen och knappt gick hem på natten. Min mormor kom från den södra delen av Filippinerna, Mindanao, där folk är kända för att vara auktoritära kan det vara påverkat av muslimerna som dominerade den södra regionen redan innan spanjorerna koloniserade landet i Hon var en årig tonåring som rymde från hennes stackars etniskt järnhänta föräldrar efter att hon blivit disciplinerad och nästan dödad av sin hetlevrade och alkoholiserade far.


Det visade sig att hon var precis som sina föräldrar, förutom att hon var alkoholiserad förstås. Långa paraplyer, tjocka gummitofflor, hennes favorithängare i hårdplast och allt hon ser möjligt, det här var klassikerna som min mormor använde för att slå, smiska eller kasta på mig när jag gjorde något emot hennes moraliska värderingar. Men trots hur auktoritär hon var lärde jag mig att uppskatta allt jag har på grund av henne. Hon brukade alltid påminna mig och min kusin om att vi har turen att vi inte behöver skörda ris eller arbeta i vårt anlets svett för att tjäna pengar, vi kan investera i en bra utbildning på ett prestigefyllt universitet, och mestadels kan vi bita vilken mat vi vill. Livet skulle inte bli lättare, men det blir bättre om man jobbar hårt och har värderingar som man tar hand om.


I mitt fall var det de två viktiga kvinnorna som gav mig de värderingar som jag fortfarande har just nu. Kultur och familj är två av de relevanta aspekterna som jag anser har format min identitet. Jag gillar att skilja dem från vänner och kollegor. Kollegor som bara känner till de explicita eller synliga aspekter jag har. Människor som har varit en del av mig i flera år nu och som kanske inkluderar några av mina släktingar, som jag hade och fortfarande har en konstant kontakt med är vad jag kallar vänner. De har känt mig inte bara den översta delen av min personlighets isberg utan också de aspekter jag gömt under vattenlinjen som inkluderar min sentimentalitet. Den här typen av människor har påverkat min sociala kompetens särskilt när det gäller att hantera samtal med olika människor.


Jag har en begränsad bas av kulturell identitet eftersom jag hela mitt liv växte upp i Filippinernas huvudstad. Trots det överväger jag och min familj fortfarande vissa sedvänjor och traditioner hos människor från den södra delen av Filippinerna på grund av min mormor. Jag har inte varit utsatt för en internationell miljö sedan jag kom till Tyskland. En av dem är humor. Jag minns när jag första gången åt lunch med min moster och hennes två tyska arbetsgivare. Vi pratade om något och jag drog ett skämt för att göra samtalet lite livligt.


När det kommer till att kommunicera med internationella människor är det inte så svårt för mig att kunna relatera till dem. Min känsla av sympati, som jag tror kom från de svårigheter min familj gick igenom och de människor jag mött, hjälper på något sätt att kunna förstå olika människor. Jag håller helt med om det här påståendet eftersom jag alltid när jag möter argument om olika aspekter, tänker jag fortfarande främst på vad min mamma och mormor har lärt mig. Saker som att veta mitt värde på att få in ett förhållande, hålla fötterna på jorden och till och med lära mig hushållssysslorna eftersom jag är kvinna. På samma sätt har människor jag stött på och svårigheter jag gått igenom också påverkat min nuvarande identitet, särskilt när det gäller att hantera både livssituationer och genombrott.


Att bestämma våra egna identiteter är möjligt om vi erkänner de faktorer som påverkar dem, kan det vara från kultur och samhälle vi växte upp med, könsidentitet eller etnicitet. Men att se bilden leder ibland till förvirring, men med tiden kommer vi att lära oss att välja de faktorer som vi värdesätter mest för. Så småningom skulle dessa värderingar återspeglas instinktivt i våra handlingar. Vår självuppfattning avgör vårt beteende - om vi tror att vi är otillräckliga, agerar vi på det sättet. Om vi ​​tycker att vi är fantastiska agerar vi på det sättet. Vägen framåt mot lycka och autenticitet bestäms inte av något utanför oss själva. Så om vår väg framåt känns blockerad, blockeras den av hur vi uppfattar oss själva, av våra rädslor och hur de får oss att agera mot oss själva.


Vi tar med oss ​​våra oläkta inre negativa uppfattningar och återskapar samma situationer om och om igen. Vi stoppas av vad vi tror att våra behov är - vad vi tror att vi vill ha och av alla medel vi använder för att försöka fly från vår rädsla och självhat. Vi stoppas av att tänka att om vi jobbar mot en examen, hittar ett bättre jobb, gifter oss med den här personen, går på den här kursen, provar det här nya sättet, köper dessa nya ägodelar, tjänar så mycket mer pengar, påbörjar ännu ett nytt projekt – det vi kommer att hitta vår väg. Vi stoppas av vår brist på medkänsla för oss själva, av vårt självförakt.


Det är rädsla som skapar denna självuppfattning. Självreflektion drar slutsatsen att du har tittat på egenskaper och beteenden som du är glad att du besitter och som du är mindre än stolt över, en medvetenhet om hur vissa egenskaper har skadat din personliga tillväxt, saker du kan göra eller har gjort för att förändra, och vilken nytta den förändringen gjorde på din uppskattning för livet, familjen, vännerna. Se det som en moralisk inventering ... det goda och det dåliga som utgör vem du är idag. Vad du skulle vilja förändra. det andliga att göra för att få det att hända, eller det andliga uppvaknandet från att göra betydande förändringar.


Om du håller fast vid denna reflektion av vad som gör dig till den känslomässiga varelsen, känslan av medkänsla du har blivit eller om du känner att du saknar och önskade att du kunde göra det bättre så tror jag att du kommer att göra ett fantastiskt intryck. Låt det komma från hjärtat. Ta en ledtråd från det du har diskuterat i klassen om vart du ska gå med det. Denna fråga ställs under rubriken Psykologi så jag måste anta att detta var fokus för uppdraget. Den här typen av frågor kan hjälpa dig att lättare fokusera på din väg för självkännedom och självförbättring. Jag är säker på att du kan tänka på andra frågor.


Det kan faktiskt vara en tidig uppgift för din dagbok, dvs. Vad vill jag veta om mig själv? Ingen tänker alls längre verkar det som. Vanlig artighet — död. Självreflektion — död. Människor är helt självupptagna och totalt omedvetna om sig själv på samma gång. Detta innehåll har skickats in av våra communitymedlemmar och granskats av Essayscollector Team. Allt innehåll på denna sida är verifierat och ägs av Essayscollector Team. Alla kommentarer och användarrecensioner modereras av Essayscollector Team. Vid eventuella innehållsrelaterade problem kan du nå oss via rapportknappen. Söker efter en uppsats? Skrivtjänst. Betalningsmetoder: VISA, MasterCard, American Express. Anställ författare. Betalningsmetoder: VISA, MasterCard, JCB, Discover.


Se även Symbolism i The Great Gatsby. Se även Personlig uppsats om min pappa. Se även American Born Chinese Essay. Citera denna sida Välj citera format: APA MLA Harvard Chicago ASA IEEE AMA. Uppsats för självreflektion. Uppsatssamlarteam. Innehåll [dölj. Exempel 1 — Självutvärdering och reflektionspapper. Exempel 2 — Självreflektion av mitt livs utmaningar. Exempel 3. Exempel 4. Exempel 5. Exempel 6 — Intressanta idéer. I vilken utsträckning var Abigail Williams ansvarig för häxprocesserna i Salem? The Crucible Paradox Essay The Guilt And Remorse In The Crucible Av Mike Tardiff Essä Oedipus Essay The Color Of Water Essä Machiavelli Essä Frederick Douglass Essä.


deadline 6 timmar Författare : ESL Återbetalning : Ja Betalningsmetoder: VISA, MasterCard, American Express. deadline 3 timmar Författare: ESL, ENL Återbetalning: Ja Betalningsmetoder: VISA, MasterCard, American Express, Discover. deadline 8 timmar Författare: ESL, ENL Återbetalning: Ja Betalningsmetoder: VISA, MasterCard, JCB, Discover. Jag ville tacka Ms. Geary för att du påminde mig om hur mycket skrivande kan göra för mig. Mina skrivfärdigheter har förbättrats på grund av den här klassen och alla Ms. Geary hade lärt mig. Jag lärde mig att förstå mig själv som författare. En översikt av enhet II lärde mig hur man utför forskning, utvecklar intervjufrågor, integrerar källmaterial och lär mig hur man inte är partisk med information som ges.


Läroboken spelade en stor roll för att jag kunde de olika strukturerna som kan användas för att skapa en rapport och undvika att använda konativt språk. Enhet III hjälpte mig att inte bara ta reda på hur man bestämmer en publik utan också att förstå dem när jag producerar utvärderingar. Peer review hade en bra inverkan på mitt skrivande. Jag tyckte också om att lära mig berättelser i den här klassen eftersom det fick mig att tänka på hur en upplevelse kan bli en livslektion. Medan kursen fokuserar på engelska skrivförmåga, relaterar den definitivt till olika andra aspekter av livet, vilket gör klassen realistisk och grundläggande.


Dessutom förblev konferenser som erbjuds av professor Keener en av de mest användbara delarna av kursen. Det faktum att hon alltid var villig att hjälpa och peka ut mina misstag på ett rakt och konstruktivt sätt gjorde mig glad och tacksam. En annan typ av stil som jag älskade att skriva med var jämförelse. Jag gillade att skriva jämförelseuppsatser eftersom det gav dig inte bara ett ämne att skriva om utan två, vilket skulle göra det lättare att komma på information att skriva om. Logos, Pathos och Ethos finns alltid i mina uppsatser och jag har alltid försökt att sätta minst en av två i varje stycke jag skriver i mina papper. När du skriver för specifika syften hjälper det alltid att välja vissa retoriska stilar som passar ditt ämne.


När jag skulle bestämma mig för att skriva om något personligt skulle jag se till att använda Pathos för att få mina läsares hjärtan. Hemsida Exempel på uppsats för personlig reflektion. Personlig reflektionsuppsats Exempel Bra uppsatser. Öppna dokument. Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Reflekterande uppsats När jag växte upp har jag alltid haft en passion för att skriva, eftersom jag alltid sett det som ett bra sätt att uttrycka mig. Men med åren, ju mer kunskap jag tog till mig om att skriva, desto mer av en utmaning blev det för mig. Jag fann mig själv kämpa med grammatikens regler, hitta de korrekta och lämpliga orden för att bäst beskriva mina tankar och för att se tillväxt och mognad i mitt skrivande. Efter ett långt 6-årigt mellanrum hade jag bestämt mig för att återvända till skolan för att vidareutbilda mig, med min första kurs tillbaka som WRTG klev jag in i den här kursen skrämd av rädslan för att …visa mer innehåll… Från att bestämma mig för forskningsämnet, till materialet som skulle vara bäst att använda och de bästa resurserna att använda för att hitta den informationen var alla mycket överväldigande för mig.


The Comparison-Contrast Essay var den första uppsatsen som krävde en hel del forskning. Veckodiskussionerna hjälpte mig att hitta ett bra ämne att skriva om och jag kunde få feedback på mina idéer innan jag startade min uppsats. Feedbacken var mycket insiktsfull och lät mig veta om jag var på rätt väg. Tillsammans med dessa mer praktiska aspekter av skrivandet lärde jag mig också hur viktigt det är att redigera medan skrivandet händer. Det är bra att upprätthålla en struktur av något slag, även om nya idéer måste införlivas, för att säkerställa att arbetet har balans. Detta behov av struktur går till en annan reflektion, genom att det disciplinära förhållningssättet får en ny betydelse för mig efter kursen och vid genomgång av mitt eget arbete i den.


Jag förstår till fullo behovet av att använda ett visst disciplinärt fokus, särskilt som jag har lärt mig hur ämnet lätt kan gå över förväntan. Detta är inte ett tänkande som har förändrats för mig i någon egentlig mening, värdemässigt. Det som har förändrats är att jag tror, ​​eller åtminstone överväger, tanken att alla verkliga disciplinära tillvägagångssätt bör vara tvärvetenskapliga till viss del. Projektet som diskuteras här handlade till exempel om etik, och detta var mitt vägledande fokus. Samtidigt, och som jag insåg under arbetets gång, kan jag bara göra rättvisa åt det studieområdet när jag förstår dess innebörd och relation till andra. Det är viktigt för mig att förstå att arbetsförhållandena i bibliska epoker om jag ska få någon uppfattning om hur etiken gäller dem.


På samma sätt är en grundläggande känsla av hur kristendomen existerar i det moderna samhället nödvändig om jag ska utforska hur anhängare relaterar sin tro till sitt arbete. Icke desto mindre verkar det som om en viss medvetenhet om effekterna av andra discipliner är nödvändig om praktiskt taget vilket ämne som helst ska behandlas korrekt. Varför inte göra ett unikt papper åt dig? Använd kod: ANPASSAD Hoppa till innehåll Glöm hela natten och hitta lite skrivinspiration med våra kostnadsfria uppsatsprover om vilket ämne som helst.

No comments:

Post a Comment